Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • El pressupost de 145.000 euros de 2017 s’elevarà a 230.000 en el present any
  • La millora d’informació, senyalització i orientació del client formen part dels objectius del Pla d’Accessibilitat Universal de l’empresa pública

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), a través de la Direcció de Clients i Accesibilitat, realitzarà durant el present any un esforç inversor de prop de 230.000 euros a fi de mantindre i millorar la senyalètica de les seues dos explotacions, Metrovalencia i TRAM d’Alacant, dins dels objectius que es marca el Pla d’Accessibilitat Universal de l’empresa pública. En el passat any 2017, el pressupost en esta matèria va ascendir a 145.000 euros, per la qual cosa l’increment per a 2018 es concretarà en un 58,6%.
L’actuacions en este 2018 continuaran la senda empresa en 2017 respecte al manteniment de la senyalètica actual i les actuacions específiques per a la millora de la informació, senyalització, accessibilitat i orientació del client. Entre els objectius a complir, a més de reforçar el manteniment en Metrovalencia i formalitzar i executar el contracte de manteniment de la senyalètica en el TRAM d’Alacant, FGV pretén adequar els més de 7.000 plans i altres elements informatius de la xarxa de Metrovalencia a la incorporació del futur baixador “València la Vella” de la Línia 9 i altres actualitzacions en procés, així com homogeneïtzar i millorar la senyalització de rampes i accessos de Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) en les estacions de superfície, també de Metrovalencia.

A més, es realitzaran treballs de millora de la informació en les andanes subterrànies de les Línies de Metrovalencia; se substituiran suports informatius per altres de major visibilitat en alguns vestíbuls d’estacions de superfície; es millorarà la senyalització d’accés a les estacions de Colón, Estels, Mercat o Marq-Castillo; i es realitzaran diverses actuacions de millora en les marquesines del tramvia.

També està previst completar el procés d’identificació de les portes PMR en les unitats de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, homogeneïtzar de manera progressiva els criteris i dissenys d’avisos, normes, tarifes, etcètera d’ambdós explotacions i realitzar un estudi de la situació actual i possibles millores de la identificació i localització d’estacions i parades a Alacant.

El passat any, amb la presentació del Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, es va produir un impuls de les actuacions de senyalètica en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, que es van concretar en més de 550 treballs en la primera explotació i l’actualització permanent dels vinils informatius en totes les parades en la segona.

A València, a més, es va adequar la senyalètica pel canvi de noms de les estacions de Jesús i Horta Vella, es va homogeneïtzar i va reforçar la senyalització exterior dels ascensors, es van substituir els vinils de seients reservats per un nou model de “Prioritat Total”, es va millorar la informació en les parades de tramvia, es van canviar banderoles exteriors d’estacions i es van col·locar logos de Metrovalencia en altres, i es van instal·lar vinils en les portes exteriors i interiors d’accés PMR en diverses unitats de València i Alacant.

D’altra banda, es va posar en marxa la reeixida campanya “Para-Mira” amb pictogrames en 76 punts de la xarxa en superfície per a conscienciar i sensibilitzar a la ciutadania de la necessitat de mirar abans de creuar les vies per a evitar accidents, i es va millorar la senyalètica d’algunes estacions com Xàtiva, Alameda, Colón, Empalme o Amistat-Casa de Salud, així com la indicació de Xàtiva des de l’Estació del Nord d’Adif.

A Alacant, també s’han substituïts els vinils de seients reservats per un nou model de “Prioritat Total” en tramvies, tren-TRAM i unitats dièsel de la Línia 9; s’han instal·lat vinils en les portes exteriors i interiors d’accés de Persones de Mobilitat Reduïda en tres tramvies; i l’esmentada campanya “Para-Mira” ha suposat la col·locació de pictogrames en 36 punts de la xarxa.

Altres iniciatives han sigut la cartelería de campanyes específiques, com l’edició d’horaris i trens especials en carnestoltes, Setmana Santa, Fogueres, focs artificials, Tramnochador, Mussol dels Marines, Low Festival i Castell de l’Olla; i la restitució d’indicadors “Estació tramvia” entre l’estació d’Adif a Alacant i la d’Estels.