- L’actuació forma part dels treballs que impulsa la Generalitat dotats amb més de 100 milions d’euros per a la modernització d’aquesta línia
- La renovació d’aquests més de 12 quilòmetres de via permetrà millorar les condicions de seguretat, confort i durabilitat
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat les obres de renovació de via i condicionament de la infraestructura de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia), entre les estacions de Calp i Teulada, a la UTE FCC, CHM i Contractes i Vendes S.A. L’import d’adjudicació ascendeix a 10,9 milions d’euros i un termini d’execució de 12 mesos, incloent-hi les actuacions en túnels, ponts i estructures en la línia. Al seu torn, també s’ha adjudicat la direcció d’obra i assistència tècnica per import de 435.641 euros, IVA inclós.
Aquesta actuació forma part dels treballs que la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigeix la Consellera María José Salvador està executant per a modernitzar la Línia 9 que uneix Benidorm i Dénia. El pressupost conjunt de les intervencions previstes supera els 100 milions d’euros i els terminis per a recuperar la circulació ferroviària entre Calp i Dénia en 2019 s’estan complint, segons el que es preveu.
L’objectiu d’aquestes inversions és mantenir l’explotació en funcionament, garantint la qualitat del servici amb uns estàndards de qualitat semblants a la resta de la xarxa de FGV a Alacant. Després d’aquesta actuació continuaran els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia per a completar així el procés de modernització de la Línia 9.
FGV ha adjudicat a Stadler Rail Group també aquest mateix mes i per import de 43,3 milions d’euros el contracte de fabricació dels sis nous trens de propulsió dual dièsel i elèctrica per a la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.
La renovació d’aquests més de 12 quilòmetres de via permetrà millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més els treballs previstos inclouen l’adequació del tram al nou material mòbil pendent d’adquisició i que afecta gàlibs (en túnels, ponts i estructures en línia o baixadors) o condicions estructurals en túnels o ponts.
Amb anterioritat a aquests treballs FGV va finalitzar en 2016 la renovació del tram Altea-Calp d’11 quilòmetres de longitud i una inversió superior als 9 milions d’euros. A més, l’empresa prossegueix amb la instal·lació dels sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic i ATP (Automatic Train Protection) en aquesta línia que en conjunt suma més de 13 milions d’euros.
Actualment, s’està executant també el projecte de millora d’infraestructures de les estacions de Benidorm, Teulada, Gata de Gorgos i Dénia.