Obres L9 TRAM d'Alacant

Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

  • L’actuació de FGV forma part del Pla de Modernització de la connexió ferroviària entre Benidorm i Dénia
  • Els treballs previstos afecten 10,93 quilòmetres de via i tenen un termini d’execució de 11,5 mesos

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat per 14,5 milions d’euros la renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) en el tram entre Gata de Gorgos i Dénia. L’actuació afecta 10,93 quilòmetres de via i té un termini d’execució de 11,5 mesos.

La renovació de via d’este tram permet millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.

Esta actuació forma part de les diferents iniciatives tècniques que està duent a terme l’empresa pública en la connexió Benidorm-Dénia i que tenen com a objecte mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servici amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa a Alacant.

Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendix a més de 130 milions d’euros.

Amb esta actuació es pretén aconseguir una renovació i modernització integral d’este tram de la Línia 9. L’estat d’una bona part de la infraestructura d’este tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos requerixen actuacions de consolidació dels mateixos. Així mateix, la superestructura de via necessita d’una renovació de carril, roïna i balast.

De manera paral·lela a estes actuacions, FGV ja ha adjudicat l’adquisició del subministrament de roïnes i carrils per a la renovació d’estos dos trams. L’empresa pública ha fet efectiva així la compra de 19.000 roïnes d’ample mètric monobloc de formigó per import de 1.643.785 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres lineals de carril ferroviari 54E1 grau R260, amb un cost de 1.443.572,77 euros, també amb l’esmentat impost inclòs.