- El pressupost ascendeix a 11,3 milions d’euros, IVA inclòs, i les peces es destinaran a les primeres 30 unitats de la sèrie 4.300
- El contracte, de quatre anys de duració, inclou els kits de recanvis necessaris
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat l’adquisició de les peces necessàries i els kits de recanvis per al manteniment dels bogies de les primeres 30 unitats de la sèrie 4.300, les corresponents a les Línies 1 i 2 de Metrovalencia, per valor d’11.309.290,94 euros, IVA inclòs. El contracte, que tindrà una vigència de quatre anys, se signarà amb l’empresa Construciones Ferroviarias de Madrid, S.L.U.
La intervenció de manteniment de vida mitjana en els bogies motors i remolcs de les unitats que van començar a arribar als tallers de Metrovalencia a la fi de 2006 és fonamental per a l’òptima circulació dels trens i perquè aquests aconseguisquen els 30 anys i els tres milions de quilòmetres de mitjana per als quals han sigut dissenyats.
Els bogies són el conjunt de rodes, eixos i elements de suspensió i guiat que es munten davall de les caixes dels cotxes per a permetre la seua circulació per la via. Cada cotxe té instal·lats dos bogies, per la qual cosa les unitats de quatre cotxes porten 8 bogies i les de cinc cotxes porten deu. En el cas dels metros de les Línies 1 i 2 tots els combois són de quatre cotxes.
Per al manteniment dels bogies cal desmuntar-los completament, per a revisar detalladament cadascun dels elements que els componen (rodaments, suspensions…) i reemplaçar tots els components que ho requerisquen segons pla de manteniment establit.
Metrovalencia disposa en l’actualitat de 62 unitats de metro, de les quals 42 són de quatre cotxes i 20 són de cinc cotxes. Les Línies 1 i 2 compten amb 30 unitats de quatre cotxes en els tallers de València Sud, mentre que les Línies 3, 5, 7 i 9 posseeixen 32 unitats, 12 de quatre cotxes i 20 de cinc cotxes, en els tallers Machado.