Viaducto Mascarat

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies TRAM.

  • L’actuació té com a objectiu establir les alternatives possibles per a substituir o rehabilitar totes dues infraestructures
  • El President Ximo Puig ha anunciat recentment la “acceleració dels treballs de modernització” de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat la redacció dels projectes constructius de substitució dels viaductes de l´Algar i Mascarat de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant a la UTE Ines Ingenieros Consultores S.L.-Inserail S.L. per 347.735 euros, IVA inclòs.

El contracte té com a objecte realitzar tots els treballs previs de diagnòstic de la situació actual, necessaris per a la selecció i definició de la solució constructiva a desenvolupar.

El resultat comporta una anàlisi multicriteri de les alternatives viables, que ha de recollir factors com ara la funcionalitat, rendibilitat, afecció, vertebració de la xarxa de transports, seguretat, durabilitat, manteniment, variables socioeconòmiques, etcètera.

La redacció d’aquests projectes respon a la decisió presa entre les diferents administracions i entitats públiques implicades per a aconseguir una alternativa consensuada que garantisca el pas dels trens per aquests dos punts de la xarxa.

Els estudis encarregats per FGV han posat de manifest que els actuals viaductes d´Algar i Mascarat, en el terme municipal d’Altea, precisen d’inspeccions periòdiques i d’un sistema de monitoratge continu, en servei des de fa mesos.

No obstant això, davant la pròxima incorporació per al servei d’aquesta línia dels nous trens duals, de major pes, aquestes estructures precisen d’una rehabilitació, reforç o substitució.

Aquestes obres formen part del procés de modernització de la Línia 9 que executa la Generalitat i que tenen com a objectiu mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards similars a la resta de la xarxa d’FGV a Alacant.

Acceleració dels treballs en la Línia 9

El President de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat recentment la “acceleració dels treballs de modernització” de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) amb l’objectiu que abans d’acabar 2022 entre en servei el tram tramviari de Dénia, la qual cosa avançaria un any l’arribada del tren a Dénia.

Per a fer possible el servei que proposa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana circularien fins a Teulada els trens que ja fan el recorregut actualment, les unitats dièsel, que poden circular amb seguretat pels viaductes, com l’estan fent hui dia. Una vegada aquests trens arriben a Teulada, s’haurà de realitzar un transbord als nous trens duals electrodiésel, que no suposaria temps addicional d’espera, per a acabar el recorregut i arribar fins a Dénia.

El citat transbord és imprescindible per a accedir a Dénia, el traçat del qual ja està tramviaritzada, per on no podrien circular els actuals trens dièsel a causa de motius tècnics i d’accessibilitat.

Gata de Gorgos

D’altra banda, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el projecte de rehabilitació de l’estació de Gata de Gorgos de la Línia 9 del TRAM d’ Alacant. El pressupost inicial ascendeix a 422.773,17 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució és de cinc mesos.

L’estació de Gata de Gorgos va entrar en servei l’11 de juliol de 1915, coincidint amb la posada en servei del tram entre Altea i Dénia del Ferrocarril de la Marina de la Companyia dels Ferrocarrils Estratègics i Secundaris d’Alacant (E.S.A.).

A fi de dur a terme una rehabilitació del conjunt històric del recinte de l’estació que permeta poder posar en valor els edificis de l’estació per a futurs usos, així com per a dur a terme una millora de la integració urbana, FGV ha definit els serveis a realitzar, com són el condicionament i reforma integral de l’edifici principal que permeta la posada en servei com a estació o qualsevol altre ús que l’empresa pública estime convenient amb la rehabilitació integral de cobertes, forjats, instal·lacions, o el condicionament i reforma d’edificis annexos.