Enlace desde Adif Alicante con la estación de Luceros de TRAM d'Alacant

Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV, Noticias TRAM.

  • El pressupost s’aproxima al milió d’euros i compta amb un termini d’execució de 14 mesos
  • Esta actuació determinarà les obres necessàries per a executar este nou traçat subterrani

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat la redacció del projecte de construcció del tram subterrani que unirà les estacions de Luceros del TRAM d’Alacant i Adif-Renfe d’Alacant.

Els treballs s’han concedit a la UTE formada per A-Ingenia Research & Consultoria S.L.; Consultors Associats, Enginyeria i Urbanisme S.L.P.; Degree of Freedom S.L.U.; i Cota a Cota, Enginyeria i Topografia S.L.P.

El projecte que ha adjudicat FGV compta amb un pressupost de 937.750 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució màxim de 14 mesos. Esta actuació definirà les obres necessàries per a la construcció del nou tram entre l’avinguda de Salamanca i l’estació de Luceros, així com la inversió definitiva.

Amb esta ampliació de l’actual xarxa tramviària, la Generalitat pretén potenciar la intermodalitat entre la xarxa del TRAM d’Alacant i el ferrocarril en els servicis de curta, mitja distància i alta velocitat.

El projecte permetrà crear un nuc de transport fonamental per a aconseguir una major rapidesa i comoditat en els transbords entre els diferents mitjans de transport, i fer més atractiva la mobilitat sostenible de la ciutat d’Alacant i la resta de la província.

Esta actuació ja està prevista en el Pla Uneix i en el Pla de Mobilitat Metropolità (PmoMe) d’Alacant que ha elaborat la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat.

En l’actualitat, existixen ja 250 metres de túnel des de Luceros en direcció a Adif-Renfe, on hui en dia es realitzen les maniobres dels trens i tramvies. La connexió es completaria amb la construcció de prop de 500 metres més en subterrani, fins a la nova estació.

Situació actual i millores plantejades

Actualment els usuaris del TRAM d’Alacant i Renfe han de realitzar un recorregut mitjà entre ambdós instal·lacions d’al voltant de deu minuts a peu que, unit al desplaçaments habitual de maletes, no facilita la intermodalitat entre estos mitjans de transport.

La disposició de la xarxa del TRAM d’Alacant en l’estació de Luceros no permet a hores d’ara l’increment de freqüències en les línies que disposa (L1, L2, L3 i L4 amb destins a Benidorm, Sant Vicent del Raspeig, El Campello i Plaça La Corunya) al no existir més capacitat, ja que només hi ha dos vies.

La futura connexió de Luceros amb l’estació d’Adif-Renfe resoldria este problema, atés que la nova estació a construir comptaria amb les vies i possibilitats de maniobra suficients per a augmentar la capacitat de la xarxa i millorar les freqüències de pas.