Publicat
Arxivat com Corporativo, Notícies.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha adjudicat la redacció del projecte constructiu del nou baixador València la Vella de la xarxa de Metrovalencia per un import de 21.175 euros IVA inclòs, amb un termini d’execució del treball de tres mesos.

Aquest baixador pertanyerà en el futur a la Línia 9 Alboraya Peris Aragó/ Riba-roja de Túria i donarà servei a la urbanització València la Vella del terme municipal de la comarca de Camp de Túria i a altres pròximes. El projecte preveu l’actuació en una parcel•la on es puga construir la parada i una zona contigua d’aparcament de vehicles privats.

Metrovalencia posarà en servei divendres que ve dia 6 de març la nova Línia 9, que part de l’estació d’Alboraya-Peris Aragó en el traçat actual de Metrovalencia en direcció a Aeroport. Des de l’estació de Roses continuarà el seu recorregut fins a Riba-roja de Túria, la qual cosa permetrà la connexió d’aquesta població i de les zones residencials i industrials limítrofs amb el centre de València.

La Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient hi ha invertit al voltant de 40 milions d’euros en el projecte d’ampliació, i FGV ha destinat 5,3 milions d’euros en el procés de senyalització, sistema de seguretat ATP, energia i comunicacions

Descripció del traçat

Les obres de prolongació en el tram Aeroport-Riba-roja s’han desenrotllat aprofitant la plataforma de l’antiga línia de rodalia de Renfe València-Llíria. El traçat discorre sobre els termes municipals de Manises i Riba-roja del Túria, té una longitud total de 9.467 metres, dels quals 640 corresponen a secció soterrada, 311 a secció en trinxera (rampa d’eixida a superfície) i els 8.516 metres restants a superfície.

En el tram objecte de la present actuació se situen les parades de La Cova, La Presa, Masia de Traver i Riba-roja del Túria. En la primera es finalitza el tram amb doble via i s’inicia el tram de via única; La Presa i Masia de Traver es corresponen amb els antics baixadors existents sobre la línia de rodalia que explotava Renfe, mentres que la parada de Riba-roja coincidix amb el punt final del tram.