Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV.

  • El pressupost inicial d’esta actuació ascendeix a 18 milions d’euros, IVA inclòs
  • Els treballs previstos afecten uns sis quilòmetres de via i permeten avançar en la modernització d’esta línia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació del projecte de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) en el tram entre les estacions de Teulada i Gata de Gorgos.

El projecte compta amb un pressupost inicial de licitació de 18.031.126,08 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de 12 mesos. Este tram compta amb uns sis quilòmetres de recorregut.

D’altra banda, està pendent de ser adjudicada en breu termini la renovació de via del tram entre Gata de Gorgos i Dénia, amb una inversió de 18.827.950, 79 euros i un període d’intervenció inicial de 11,5 mesos.

La renovació de via d’estos dos trams permetrà completar els treballs de renovació previstos en el conjunt de la Línia 9. Esta actuació forma part de les diferents intervencions que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV, en la connexió Benidorm-Dénia, amb l’objectiu mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei, amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa de FGV a Alacant.

Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendeix a més de 130 milions d’euros.

Treballs previstos

Estes actuacions permeten millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.

La intervenció en el tram Teulada-Gata de Gorgos comporta una renovació integral d’este tram de la Línia 9, igual que el comprés entre Gata de Gorgos i Dénia. L’estat d’una bona part de la infraestructura d’este tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos requerixen actuacions de consolidació dels mateixos. Així mateix, la superestructura de via necessita d’una renovació de carril, travesses i balast.

D’altra banda, FGV ja ha adjudicat l’adquisició del subministrament de travesses i carrils per a la renovació d’estos dos trams. L’empresa pública ha fet efectiva així la compra de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per import de 1.643.785 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres lineals de carril ferroviari, amb un cost de 1.443.572,77 euros, també amb l’esmentat impost inclòs.