Línea 0

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Línia 0, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • El 25 de febrer es va celebrar el Dia Mundial de l’Implant Coclear i es va iniciar la Setmana de l’Audició fins al 3 de març
  • La campanya s’ha instal·lat a l’interior dels trens i tramvies de Metrovalencia i TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) col·labora, dins de les accions de Línia 0, amb l’Associació d’Implantats Coclears de la Comunitat Valenciana (AICCV) en la campanya del Dia Mundial de l’Implant Coclear i la Setmana de l’Audició.
La col·laboració amb la campanya de sensibilització i invitació al voluntariat, amb el lema “Escoltar bé és viure en connexió”, es concreta en la instal·lació de 180 cartells de Línia 0 als trens de Metrovalencia i tramvies del TRAM d’Alacant, des d’aquesta setmana fins a abril.
El dia 25 de febrer es va celebrar el Dia Mundial de l’Implant Coclear, efemèrides a la qual ja s’han sumat 65 països de tot el món per a commemorar la primera operació d’implantació l’any 1957. En aquesta data, s’ha iniciat la Setmana de l’Audició, que finalitzarà el 3 de març, amb la celebració del Dia Mundial de l’Audició, promogut per l’Organització Mundial de la Salut.
L’implant coclear consisteix en una intervenció quirúrgica per a la col·locació d’un dispositiu que transforma els senyals acústics en senyals elèctrics i permet a moltes persones recuperar la seua audició perduda.
A tot el món hi ha més de 500.000 persones que són implantades coclears, 18.000 d’elles a Espanya, entre elles al voltant de 2.000 a la Comunitat Valenciana.
L’Associació d’Implantats Coclears de la Comunitat Valenciana (AICCV) assessora, prepara a les persones i treballa en la conscienciació i sensibilització de la població en qüestions de salut auditiva. La fi primordial d’aquest col·lectiu és obtindre solucions adequades a les necessitats que se’ls plantegen als implantats coclears, a les seues famílies i als deficients auditius en general, per a la seua realització com a ciutadans de ple dret dins de la societat.

RSC i Línia 0

Aquest tipus d’activitats de conscienciació formen part de la labor de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) que realitza FGV des de Línia 0 sense cap cost per a l’empresa pública. Dins de les col·laboracions se cedeixen de manera gratuïta espais en trens i estacions per a donar a conèixer entre les persones viatgeres aquest tipus de propostes.
Línia 0 és una iniciativa que parteix de la responsabilitat de l’empresa amb la societat, propiciant un fòrum solidari, capaç d’atendre propostes sense ànim de lucre i que reporten un benefici al conjunt de la societat.