Posted
filed under Corporatiu, Material mòbil, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • Els treballs realitzats formen part del procés de condicionament d’aquestes instal·lacions inaugurades en 1963
  • A l’interior d’aquest conjunt d’edificis es troba la col·lecció de material mòbil històric de l’empresa pública

La Generalitat ha finalitzat les obres de rehabilitació de les estructures, cobertes i façanes dels edificis que integren els antics tallers ferroviaris de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) situats a Torrent.

El pressupost d’aquests treballs de remodelació estructural del recinte ascendeix a 758.639,41 euros, IVA inclòs. Les intervencions han permés rehabilitar les parts més deteriorades d’aquest conjunt arquitectònic construït en 1963, com a sostres, façanes i alguns elements auxiliars com a depòsits, portes i tancaments exteriors.

Aquests tallers en desús per al servei ferroviari i tancats al públic, ocupen una superfície de 26.659,78 metres quadrats, dels quals 7.579,96 corresponen a edificacions com la nau principal i les cotxeres.

La directora gerent De FGV, Anaïs Menguzzato, ha comprovat l’estat en el qual han quedat les zones intervingudes, després del treball realitzat durant els últims huit mesos, amb la finalitat de garantir l’adequada conservació de l’espai.

Menguzzato ha explicat que “aquestes actuacions formen part del conjunt de treballs previstos en aquestes instal·lacions, amb l’objectiu d’aconseguir que en un futur pròxim es puguen utilitzar per a condicionar un espai expositiu, en el qual mostrar la col·lecció de material mòbil històric de FGV”.

Després d’aquesta actuació, tal com ha destacat la directora gerent, la voluntat de FGV és continuar amb el condicionament dels espais.

Els tallers i cotxeres de Torrent van ser projectats per l’enginyer Santiago Castro Cardús i llocs en servei per la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València l’any 1963 i s’empraven per a realitzar el manteniment del material mòbil que l’esmentada empresa utilitzava en la línia que unia València amb Villanueva de Castellón, que hui és part de la Línia 1 de Metrovalencia.

Quan va iniciar la seua activitat l’actual seu de FGV a València Sud, que comprén tallers i cotxeres, les instal·lacions de Torrent van passar en 1992 a convertir-se en auxiliars dedicades a tallers i magatzem.

Actualment, aquest complex de naus industrials, al costat de la seua platja de vies, serveix també de depòsit de la col·lecció de material mòbil històric de FGV. Aquestes instal·lacions, tancades actualment al públic, acullen més de 70 trens i tramvies històrics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats.

Entre les peces conservades destaquen el tramvia de cavalls del segle XIX, l’últim que va circular a València abans del tancament del servei en els anys 60 del passat segle, trens com “Els portuguesos” o el cotxe Saló Break.