- Aquest tipus de mesuraments es realitzen per a determinar l’estat de la superestructura i planificar les actuacions de manteniment
- En aquests mesuraments s’ha utilitzat un tramvia dotat d’acceleròmetres i altres eines que permeten obtindre les dades a analitzar
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha completat els treballs d’auscultació geomètrica i dinàmica de les condicions de la via de les línies de tramvia de la xarxa de Metrovalencia, que es realitzen amb l’objectiu de millorar el servei, prologar el temps d’utilització de la infraestructura i la vida útil dels trens, així com per a reduir el consum d’energia.
Aquests treballs s’han realitzat al llarg de les Línies 4 (Doctor Lluch – Mas del Rosari), 6 (Tossal del Rei – Marítim Serrería) i 8 (Marítim Serrería – Marina Reial). Per a completar els treballs previstos s’ha utilitzat un tramvia de la sèrie 4200, dotat d’acceleròmetres i altres equips que registren el comportament dinàmic del vehicle i permeten obtindre dades de l’estat de la via i del contacte roda-carril.
Els sensors s’instal·len en el bogie, caixes de greix i interior de l’habitacle de passatgers del vehicle i, posteriorment, les dades obtingudes s’analitzen segons les normes UNE-12299 de Qualitat de Marxa i UNE-14363 de Seguretat de Circulació, per a determinar la planificació dels futurs treballs de manteniment.
Les intervencions de manteniment, resultat d’aquestes anàlisis, milloren les condicions de confort de cara als usuaris i allarguen el temps d’utilització de la infraestructura, així com la seua fiabilitat, al mateix temps que prolonguen la vida útil dels trens i redueixen el consum d’energia.
Com a part dels treballs habituals de manteniment de les condicions de via, FGV realitza actuacions de renovació i millora de la superestructura de via en diferents trams de les línies de metro i tramvia de Metrovalencia.