Publicat
Arxivat com Corporativo, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, RSC.

La formació la impartix personal de la Fundació de la Comunitat València per a la integració i supressió de barreres de comunicació (FESORD)

L’empresa prepara el seu propi Pla d’Accessibilitat Universal perquè totes les persones puguen utilitzar este mitjà de transport de manera autònoma

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en col·laboració amb FESORD (Fundació de la Comunitat València per a la integració i supressió de barreres de comunicació) ha iniciat un curs de formació en el llenguatge de signes, dirigit als treballadors que tenen contacte directe amb el públic. Estes jornades tenen com a objectiu oferir una aproximació al llenguatge de signes que permeta establir una comunicació bàsica.

El curs que es realitza per primera vegada per part de FGV és voluntari i té una duració total de 30 hores. Fins a la data s’han inscrit 60 agents que a València rebran formació fins al pròxim 22 de juny, en distints torns. A Alacant el procés formatiu comença el pròxim 6 de juny.

L’aprenentatge en el llenguatge de signes pretén donar una visió global de la comunitat sorda, de quines són les seues característiques i idiosincràsia, així com donar a conéixer la seua llengua, amb una gramàtica, una semàntica i una sintaxi pròpia que, a diferència de la llengua oral, es basa en una modalitat visual i gestual.

A més d’estos cursos es desenrotllaran altres accions formatives que permeten al personal que tinga tracte directe amb el client, major concreció i especialització en les pràctiques i tècniques d’atenció al client, solució de situacions de conflicte, habilitats de comunicació, etc.

Esta iniciativa forma part de les accions que desenrotlla l’empresa per a aconseguir un servici més accessible i que es completarà amb l’elaboració del Pla d’Accessibilitat Universal de FGV, amb l’objectiu que totes les persones puguen disfrutar dels servicis de transport que presta, amb independència de la seua situació física o sensorial i d’una manera autònoma.

Este Pla d’Accessibilitat Universal de FGV forma part de les mesures impulsades per la Conselleria de Vivenda, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador per a millorar l’atenció i el servici que es presta des de FGV als usuaris de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

El futur pla es basarà en els principis d’autonomia, igualtat, seguretat i comoditat per al client. Amb la idea de tindre un dels plans d’accessibilitat en matèria de transport més modern, avançat i participatiu. Junt amb esta iniciativa FGV emprendrà una sèrie d’accions des de la direcció de Client i Accessibilitat per a millorar les condicions de la xarxa. Entre les mesures proposades s’ha inclòs l’elaboració d’una enquesta específica de valoració que també comptarà amb les aportacions dels clients i entitats representatives d’estos col·lectius.