Posted
filed under Corporativo, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • Els integrants de la Borsa de Treball de Metrovalencia estan realitzant el curs teòric
  • La consellera María José Salvador va anunciar al novembre la contractació de 25 maquinistes per a salvar la “crítica” situació de personal de FGV

Els futurs maquinistes del TRAM d’Alacant inscrits en la Borsa de Treball de FGV que han superat les proves psicològiques i teòriques han començat el curs pràctic para estar en condicions de començar a treballar en la segona quinzena de gener, després d’obtindre la necessària habilitación establida en el Sistema de Gestió de Seguretat de l’empresa pública.

Per la seua banda, els maquinistes de Metrovalencia ya han conclòs les proves psicològiques i están realitzant el curs teòric que terminarán amb unes pruebas a finals de desembre, en el cas del tramvia, i a principis de gener, en el del metro. Después, els que les superen, començaran el curs pràctic amb la previsió que els conductors de tramvia inicien la seua labor de conducció a finals de gener i els de metro en la primera quinzena de febrer.

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va anunciar el passat mes la contratación temporal en FGV de 25 maquinistes para garantir el servici que es presta en Metrovalencia i TRAM d’Alacant, que es veia compromés per la situació crítica de falta de personal que viu l’empresa després de l’ERE que va aplicar el govern anterior. De els 25 maquinistes a contractar per cobertura de vacants, la previsió inicial és que 17 ho facen en Metrovalencia (12 amb metro i 5 amb tramvia) i 8 en el TRAM d’Alacant.

Cal recordar que l’actual govern valencià està treballant des del primer moment per a trobar una solució davant de les limitacions imposades pel Ministeri d’Hisenda a l’hora de cobrir la taxa de reposició en la plantilla de l’empresa pública.

Salvador va destacar en el seu moment “la perversitat del sistema ens ha motivat a buscar totes les opcions possibles per a continuar mantenint el servici fins que el Ministeri d’Hisenda llevant les limitacions de la taxa de reposició” i que estas noves contractacions permitirán compensar estos llocs de treball amb les futures taxes de reposició quan el Ministeri d’Hisenda llevant la restricció.

Per a la consellera, l’aposta de la Generalitat pel transport públic és clara i decidida i hem fet tot el que es puga per a desbloquejar la situació crítica que vivíem i poder contractar a més maquinistes “.