Unidad de TRAM junto a un atasco de tráfico

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM, RSC.

  • El transport ferroviari s’erigix com el més ecològic en el Dia Europeu sense Cotxe al no emetre a l’atmosfera 74.000 tones de CO2
  • Els usuaris de metro, tramvia i tren-TRAM no han de consumir 41 milions de litres de combustible i estalvien 48 milions d’euros en gasolina i gasoil

El servei prestat per la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) als seus usuaris a València i Alacant evita anualment 62 milions de desplaçaments de vehicles privats per les dos capitals i les seues respectives àrees metropolitanes.

Tots estos moviments de cotxes, en general un d’anada i un altre de volta al dia, s’hagueren produït en cas de no existir l’actual oferta de transport públic ferroviari, que va desplaçar en 2017 totes les jornades més de 200.000 viatgers de mitja, la qual cosa va significar sobrepassar els 74,3 milions de passatgers en el passat exercici entre Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A més, també s’evita cada any l’emissió a l’atmosfera de 74.215 tones de CO2, xifra molt significativa que demostra en la jornada que se celebra el Dia Europeu sense Cotxe que el transport ferroviari és el més ecològic dels existents en l’actualitat, el més sostenible i el de major respecte a la naturalesa.

Els avantatges del transport públic ferroviari es completen també a l’apreciar-se que, al viatjar amb metro, tramvia o tren-TRAM, es van deixar de consumir 40,8 milions de litres de combustible, un important estalvi energètic. Esta quantitat de combustible té un cost, a preu de hui en dia, de 47,8 milions d’euros, quantitat econòmica que els usuaris no han hagut de desembossar a l’utilitzar estos mitjans de transport.

Dades de Metrovalencia

El servici prestat per Metrovalencia als seus usuaris va evitar el passat any 53,2 milions de desplaçaments de vehicles privats per la capital del Túria i la seua àrea metropolitana; moviments inevitables en cas de no existir la completa xarxa de metro i tramvia que va transportar tots els dies 174.912 viatgers de mitja, que van superar els 200.000 en les jornades laborables, la qual cosa va significar aconseguir els 63,8 milions de passatgers en 2017.

Partint d’esta dada, es pot calcular que el volum de tràfic ferroviari que va aportar FGV per la província de València va evitar l’emissió de 57.440 tones de CO2 a l’atmosfera.

Una vegada constatada la importància mediambiental de la xarxa de FGV a València i la seua àrea metropolitana, també es pot calcular l’estalvi que el conjunt dels conductors van obtindre per deixar el seu vehicle particular en el seu domicili i apostar pel transport públic ferroviari.

El combustible que va deixar d’adquirir-se al viatjar en Metrovalencia va ser de 32 milions de litres, que van significar un estalvi de 37,5 milions d’euros el passat any al preu actual del gasoil i la gasolina.

En este sentit, cal destacar que, a més d’aquelles persones que no utilitzen el vehicle privat per a desplaçar-se al seu centre de treball, estudi, per a realitzar compres, visites sanitàries o per motius d’oci durant els dies laborals, també hi ha viatgers que realitzen un trajecte combinat amb el seu cotxe i el metro o tramvia, gràcies als aparcaments dissuasoris gratuïts de Metrovalencia.

Dades del TRAM d’Alacant

El servei prestat pel TRAM d’Alacant als seus usuaris va evitar el passat any 8,7 milions de desplaçaments de vehicles privats per la capital, la seua àrea metropolitana i les comarques de les Marines. Tots estos moviments de cotxes s’hagueren produït en cas de no existir l’actual oferta de transport ferroviari, que va desplaçar tots els dies a 28.782 viatgers de mitja, la qual cosa va significar superar els 10,5 milions de passatgers en el passat exercici en les cinc línies existents.

Partint d’esta dada, es pot calcular que el volum de tràfic que va aportar FGV per la província d’Alacant va evitar l’emissió de 16.774 tones de CO2 a l’atmosfera.

Una vegada constatada la importància mediambiental de la xarxa del TRAM, també es pot calcular l’estalvi que el conjunt dels conductors van obtindre per deixar el seu vehicle particular en el seu domicili i apostar per este transport públic.

Els litres de combustible que es van deixar de comprar al viatjar en el TRAM van ser 8,8 milions de litres, que van significar un estalvi de 10,3 milions d’euros al preu de hui en dia.

Compromís amb la sostenibilitat

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Ordenació del Territori, que dirigix María José Salvador, té un decidit compromís pel desenvolupament sostenible, que s’ha concretat en l’elaboració de distintes accions emmarcades en la Declaració de Sostenibilitat de FGV i en l’adhesió a la Carta de Sostenibilitat de la Unió Internacional de Transport Públic (UITP).