Posted
filed under Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • Ángel García de la Bandera ha participat en el XII Congrés d’Enginyeria del Transport (CIT) amb la ponència “Tecnologia, servici i client”
  • En la seua exposició ha destacat també la importància de participar en projectes innovadors amb centres universitaris  i altres empreses
  • L’empresa pública exposa un tramvia històric en l’exterior de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers, Canals i Ports de la UPV

El director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Ángel Garcia de la Bandera, ha presentat la ponència “Tecnologia, servici i client” en el marc de les sessions de treball del XII Congrés d’Enginyeria del Transport (CIT) que se celebra en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de la Universitat Politècnica de València.

El CIT és promogut pel Fòrum d’Enginyeria del Transport (FIT), una associació sense ànim de lucre, que s’encarrega de convocar i organitzar del congrés, a més de vetlar per la qualitat i orientació del mateix. El tema del CIT 2016 és “Transport Eficient, Segur i Intel·ligent”.

Els continguts de les ponències que es presenten estan relacionats amb solucions de Transport que fan ús eficient dels recursos i que respecten el medi ambient; que augmenten la seguretat i reduïxen la congestió; i que són més integrats i accessibles. Com en edicions anteriors, el CIT 2016 busca promoure l’intercanvi nacional i internacional de treballs científics i professionals en diferents àmbits del transport.

García de la Bandera ha destacat que “des de FGV entenem que per a millorar la mobilitat de les persones, són necessàries noves solucions tecnològiques eficients, sostenibles i segures.  Pel que plantejada esta situació, sorgix la necessitat de col·laboració entre investigadors, empreses i clients, sent l’operador, l’intermediari que ha d’adaptar a les característiques de la seua explotació, les innovacions que oferixen les empreses i les exigències que establixen els clients dels servicis de transport públic”.

Al seu torn hi ha assenyalat que “l’equilibri entre investigadors, tecnólogos i consumidors, és necessari per a avançar de forma eficaç, segura i sostenible. En este sentit, les empreses tecnólogas deuen de recolzar i col·laborar amb els investigadors i afavorir el seu potencial creatiu. De la mateixa manera que han de mantindre contacte amb els operadors, per a evitar treballar en projectes que no compten amb la demanda suficient”.

Per al director gerent de FGV “aspectes com la seguretat, l’eficiència i la comunicació amb el client són qüestions que ens preocupen com a responsables de les explotacions, però també als nostres clients que, en definitiva, són els receptors finals de les innovacions que es presenten al mercat”.

Garcia de la Bandera ha conclòs assenyalant la importància que té desenrotllar projectes d’innovació amb altres empreses i centres universitaris, gràcies a acords com els que manté FGV amb la Universitat  Politècnica de València o la Universitat Pontifícia de Comillas, en matèria d’eficiència energètica o d’optimització de les condicions de conducció del sistema ATO.

Finalment ha explicat que “no es pot entendre una empresa, pública o privada, que no estiga preocupada per la innovació i desenrotllar accions d’I+D’i, amb els seus propis recursos o en col·laboració ja siga amb altres empreses del sector o amb les universitats, a les que aprofitant este fòrum cal agrair la seua labor d’investigació, desenvolupament i innovació”.

FGV exposa en este congrés un tramvia històric de la sèrie 200, coneguda com a “Gran Via”, pel fet que va començar a circular amb la posada en marxa d’esta nova línia tramviària inaugurada en 1926.

En la seua construcció van participar unes quantes empreses, com Carde i Escoriaza, Lladró i Cuñat, Devis o la pròpia Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València (CTFV). Els cotxes motors i remolcs tenien la mateixa numeració i les unitats van circular per les línies de la CTFV fins a mitjan anys 60.

FGV conserva, en la seua col·lecció de material històric, la composició tramviària formada pel motor 216 i el remolc 206. El cotxe motor 216 va ser carrozado per Lladró i Cuñat en Almàssera, i lloc en servici en 1928. Era un tramvia de dos eixos, bidireccional, amb combinadores, 2 motors GE-249B i truck Brill. L’equip elèctric era General Electric, amb tensió de treball de 600 volts i fre d’eix.