Posted
filed under Material mòbil, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • El valor de taxació és de 8,1 milions d’euros per a les unitats i 1,3 milions per als reposats
  • Este material mòbil va començar a circular en 1995, es va retirar a partir de 2012 i prestava servici a les Línies 3 i 5

El ple del Consell ha autoritzat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) l’alienació per mitjà del procediment de subhasta pública de 18 trens de la sèrie 3900 que prestaven servici en la xarxa de Metrovalencia, el valor de taxació de la qual ascendix a 8.112.381 euros, als que se sumen els 1.302.847,66 euros de les peces de reposat.

Amb esta mesura, FGV inicia el procés per a desprendre’s d’estos vehicles i solucionar el problema originat anys arrere, quan com a conseqüència d’una mala planificació no es va dimensionar correctament el material mòbil necessari per a la prestació del servici futur en la xarxa de Metrovalencia. Estes unitats van començar a retirar-se del servici en 2012, quan es van incorporar 22 trens de la sèrie 4300.

Actualment, els trens de la sèrie 3900 no estan en condicions de circular en la xarxa de Metrovalencia, per la qual cosa s’ha pres la decisió de procedir a la subhasta dels mateixos. Estes unitats estan fora de servici, estacionades en les vies dels terrenys de València Sud, patint un deteriorament i ocupant un espai destinat a maniobres dels vehicles en servici.

Amb l’actual parc mòbil destinat a la xarxa de metro, compost per 62 trens de la sèrie 4300, FGV no sols està en condicions de mantindre el servici que presta sinó que pot assumir una ampliació, sempre que els recursos econòmics destinats a l’empresa ho permeten.

Estos 18 trens van començar a retirar-se de la circulació al setembre de 2012, quan van ser substituïts pels trens de la sèrie 4.300. Les unitats de la sèrie 3900 van ser construïdes per GEC Alsthon (posteriorment Vossloh i en l’actualitat Stadler) en la seua fàbrica d’Albuixech.

Les unitats compten amb una capacitat de 596 passatgers té una longitud de 60 metres, dividits en quatre cotxes. Amb huit motors asíncronos trifàsics i una potència de 1.312 kw aconseguix una velocitat màxima de 80 Km/h.