Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El pressupost inicial d’esta actuació ascendeix a 18 milions d’euros, IVA inclòs
  • Els treballs previstos afecten uns sis quilòmetres de via i permeten avançar en la modernització d’esta línia

El ple del Consell ha autoritzat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a iniciar el procés de licitació del projecte de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) en el tram entre les estacions de Teulada i Gata de Gorgos.

El projecte compta amb un pressupost inicial de licitació de 18.031.126,08 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de 12 mesos. Este tram compta amb uns sis quilòmetres de recorregut.

També, FGV ha completat ja el procés de licitació de les actuacions corresponents al tram entre Gata de Gorgos i Dénia, amb una inversió de 18.827.950, 79 euros i un període d’intervenció inicial de 11,5 mesos.

La renovació de via d’estos trams permetrà completar els treballs de renovació previstos en el conjunt de la Línia 9. Esta actuació forma part de les diferents iniciatives tècniques que està duent a terme la Generalitat, a través de FGV, en la connexió Benidorm-Dénia i que tenen com a objectiu mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards semblants a la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
Entre les actuacions ja en marxa o en tramitació administrativa i les previstes per als pròxims anys, la inversió de la Generalitat en la Línia 9 del TRAM d’Alacant ascendeix a més de 130 milions d’euros.

Renovació de via

Estes actuacions permeten millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.
Amb esta actuació es pretén aconseguir una renovació i modernització integral d’este tram de la Línia 9, igual que entre Gata de Gorgos i Dénia.
L’estat d’una bona part de la infraestructura d’este tram, sobretot terraplens, drenatge i els talussos requerixen actuacions de consolidació dels mateixos. Així mateix, la superestructura de via necessita d’una renovació de carril, travesses i balast.
De manera paral·lela a estes actuacions, FGV ja ha adjudicat l’adquisició del subministrament de carrils i travesses per a la renovació d’estos dos trams. L’empresa pública ha fet efectiva així la compra de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per import de 1.643.785 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres lineals de carril ferroviari, amb un cost de 1.443.572,77 euros, també amb l’esmentat impost inclòs.