Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies Metrovalencia.

Els desplaçaments per motius laborals aglutinen el 39,7 per cent i els acadèmics el 29,6 per cent

Les dades d’aquest últim estudi reflectixen un increment dels viatgers que utilitzen el metro en el seu temps lliure

El 55,2 per cent dels passatgers residixen fora de València, el 53,5 d’ells de la resta de la província i l’1,7 d’una altra zona d’Espanya o de l’estranger

El 69,3 per cent dels usuaris de Metrovalencia, més de dos de cada tres, es desplaça per la xarxa de metro i tramvia per motius de treball o estudis, segons es constata en l’últim informe sobre Índex de Satisfacció del Client (ISC) realitzat per l’empresa. En concret, els moviments relacionats amb l’ocupació laboral són del 39,7 per cent i els acadèmics el 29,6 per cent.

Les línies de metro són utilitzades més per a viatjar per motius de treball que per estudis (43,1% enfront del 26,5% en la Línia 1; 38,3% enfront del 27,6% en la Línia 3 i 44,4% enfront del 24,3%, respectivament), situació que s’invertix en el tramvia, mitjà de transport utilitzat més sovint pels estudiants que per empleats (53,8% enfront del 26,3% en la Línia 4 i 42,1% enfront del 26,2% de la Línia 6, respectivament).

Altres motius de viatge són les visites a familiars o amics (7,1 per cent); oci (7 per cent); gestions (5,1 per cent); serveis mèdics (5 per cent); compres (3,9 per cent); turisme (0,5 per cent) i “diversos”, amb el 2,1 per cent. En conjunt les dades mantenen la tendència d’anys anteriors amb un lleuger increment en els viatgers que utilitzen el metro en el seu temps lliure o per oci.

 

Viatgers de València i d’altres municipis

L’enquesta de l’ISC revela que el 55,2 per cent dels clients de Metrovalencia residixen fora de la ciutat de València, d’ells el 53,5 per cent en la resta de la província i l’1,7 per cent en una altra província d’Espanya o en l’estranger.

Dins de la província de València, el municipi de Torrent aglutina el 5,4 per cent dels desplaçaments en Metrovalencia; Mislata el 4, 8 per cent; Paterna el 3,6 per cent; Burjassot el 2,9 per cent; Paiporta el 2,6 per cent; Manises el 2,3 per cent; Alboraia el 2,1 per cent; Massamagrell l’1,9 per cent; Quart de Poblet l’1,6 per cent; Foios l’1,6 per cent; Meliana l’1,5 per cent i Picassent l’1,5 per cent.

Valoració dels usuaris

Els clients han atorgat una valoració de notable, 7,69 punts en concret sobre deu, al servei global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2014, realitzat darrere d’efectuar 3.051 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. Aquesta nota suposa un increment de 0,26 punts respecte al 2013.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la seguretat en el trajecte (8 punts), que no hi haja cues en l’adquisició de bitllets (7,99), senyalització (7,94), funcionament de passos (7,90) i rapidesa (7,86).

La Línia 5 ( Aeroport –Marina Vaig riureal Joan Carles I/Torrent avinguda) és la millor valorada pels clients amb 7,93 punts. Li seguixen la Línia 1 (Llíria/Bétera-Vilanova de Castelló) amb 7,66; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) amb 7,63; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora) amb 7,57; i la Línia 4 (Mes del Rosari-Doctor Lluch) 7,26 punts.