- Destaca que “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat” amb la recuperació total de les Línies 3,5 i 9; parcial de les Línies 1,2 i 7 i la posada en marxa del tramvia
- Posa en valor l’esforç “de l’equip tècnic i humà de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana” que “treballa de manera express” per a recuperar el 100% de les connexions en els pròxims mesos
- Assenyala que a partir del 4 de desembre, es redirigiran 13 de les 25 rutes d’autobús alternatives al transport ferroviari a “millorar els trams que encara queden sense metro”
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que “hui fem un pas més en la recuperació de la mobilitat de les persones afectades per la riuada” després de posar en marxa el funcionament total de les Línies 3,5 i 9 de Metrovalencia i de manera parcial les Línies 1, 2 i 7.
Mazón ha destacat que, juntament amb la reobertura del tramvia del passat 9 de novembre, “el 80% dels usuaris de Metrovalencia recobren hui la normalitat”. Una dada que suposa 240.000 mil viatgers diaris dels 300.000 que es desplaçaven abans del 29 d’octubre.
Així s’ha pronunciat després de visitar els tallers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana en l’avinguda Germans Machado de València, on ha estat acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i el director gerent de FGV, Alfonso Novo.
Este servici previst, i que ha arrancat a primera hora d’este dimarts, correspon a més del 75% de les circulacions que comprenen l’horari d’un dia laborable. Al llarg del matí d’este dimarts, més de 50.000 usuaris ja han fet ús del servici de Metrovalencia.
El cap del Consell ha destacat que la posada en marxa del servici “es fa abans del temps previst” i ha posat en valor l’esforç “de l’equip tècnic i humà de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana” que “està treballant de manera express en les línies que queden per culminar per a en els pròxims mesos aconseguir el 100%” de les connexions.
Així mateix, ha remarcat el treball de la Generalitat perquè les persones residents en les zones afectades puguen mantindre la mobilitat pel que ha recordat les diferents actuacions que la Conselleria està duent a terme en matèria d’infraestructures.
Així ha posat en relleu que en un mes “s’han recuperat 17 de les 18 carreteres autonòmiques” i restablit la circulació en 44,7 quilòmetres dels 47,3 tallats després de les riuades.
D’igual manera, ha recordat que, per a pal·liar la falta de servici de Metrovalencia, la Generalitat va posar en marxa 25 noves línies d’autobús per a connectar tant municipis afectats per les riuades com uns altres de la zona nord que es van veure afectats per la supressió temporal del metro.
Amb la represa de la major part de la xarxa, Mazón ha assenyalat que, a partir del 4 de desembre, es redirigiran 13 rutes a “millorar els trams que encara queden sense metre” que permetran reforçar les llançadores de les localitats més afectades per les inundacions i es mantenen altres 12 de la zona sud.
Restauració de la xarxa de Metrovalencia després de les riuades
Des d’este dimarts entren en servici amb total normalitat la Línia 3 Aeroport-Rafelbunyol, la Línia 5 Aeroport-Marítim i la Línia 9 Riba-roja de Túria-Alboraia Peris Aragó, oferint l’horari habitual dels dissabtes, avançant l’hora d’obertura i sense contemplar el servici nocturn.
De manera parcial, es posa en marxa el trajecte de la Línia 1 que partirà des de Bétera amb destinació a l’estació de Plaça d’Espanya i la Línia 7 que serà l’única que arribarà fins a Sant Isidre des de Marítim. Així mateix, la Línia 2 unirà inicialment Paterna i Plaça d’Espanya per les obres que es realitzen en el baixador de Font del Barranc en el polígon industrial Fuente del Jarro i que no permetrà la circulació fins a Llíria almenys fins abans de Nadal.
Una vegada estiguen en servici partix dels tallers i vies auxiliars de València Sud, les circulacions de les Línies 1,2 i 7 arribaran fins a esta estació, on es crearà un gran bescanviador amb les línies d’autobús que donen servici a les poblacions de l’Horta Sud i La Ribera que compten amb servici de metro. Es preveu que això es produïsca a principis de 2025.
Així mateix, en el primer semestre de 2025 es recuperarà el servici dels trams de les Línies 1,2 i 7 afectats i que actualment es troben en procés de reconstrucció.
Per a la renovació del tram que unix València Sud a Castelló al llarg de 50 quilòmetres ja s’està treballant en diferents actuacions que superen els 40 milions d’euros d’inversió.
Esta reobertura és possible gràcies a la instal·lació del Lloc de Comandament en els tallers de l’avinguda Germans Machado de València. Un lloc de comandament que, com va avançar al Conselleria d’Infraestructures, es mantindrà operatiu després de la recuperació del Lloc de Comandament de València Sud, central operativa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, i que va quedar afectat després de les riuades de passat 29 d’octubre.
Quant al servici d’autobús alternatiu al transport ferroviari, en produir-se la reobertura de part del servici de Metrovalencia, s’eliminen quatre rutes de la línia Bétera-València, dos rutes de la línia Rafelbunyol-València, cinc rutes de les línies Riba-Roja i Aeroport-València així com dos rutes de la línia entre Paterna i València.
Part dels efectius serviran per a reforçar les quatre rutes entre Llíria i Paterna, les 4 de la línia Torrent Avinguda-Paiporta i les 4 rutes de la línia Castelló-València.