Publicat
Arxivat com Notícies, RSC.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) instal•larà noves plataformes per a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) en deu estacions de la xarxa de Metrovalencia que facilitaran l’accessibilitat d’aquest col•lectiu en el trànsit entre l’andana i els trens.

L’empresa pública ha licitat per 204.557,68 euros, IVA inclòs, les actuacions en les estacions de Bétera, Túria, Plaça Espanya, Safranar, Paterna, L`Eliana, Salt de l`Aigua, Nou d`Octubre, Marítim-Serrería i Amistat-Casa de Salut.

Amb aquestes actuacions es tracta de resoldre un dels problemes d’accessibilitat, comú a totes les explotacions ferroviàries i que afecta els viatgers en cadira de rodes, a l’hora de salvar el buit existent entre l’andana i el pis de la unitat.

Per a resoldre el dit problema, FGV va realitzar en el seu dia una experiència pilot en l’estació de Facultats en instal•lar unes plataformes d’obra que s’ajusten longitudinalment a l’andana, per a elevar la seua altura i prolongar-ho a fi de reduir la distància entre aquest i el pis de les unitats. L’esmentada experiència va ser lloada per distintes organitzacions de discapacitats, com Cocemfe, Cermi i l’ONZE, a les que se’ls ha informat d’aquesta ampliació.

Aquestes plataformes estan ja instal•lades en Facultats, Alboraya-Palmaret, Alboraya-Peris Aragó, Benimàmet, Els Carolinas-Fira, Santa Rita, Empalme, Campanar-La Fe, Ángel Guimerá (tant en Línia 1 com les Línia 3 i 5), Joaquín Sorolla-Jesús, Alameda, Benimaclet, Colón, Xàtiva, Aeroport, Patraix, Beniferri, Torrent Avinguda, Avinguda del Cid i Quart de Poblet, a banda de les quatre noves estacions de la Línia 9 La Cova, La Presa, Masia de Traver i Riba-roja de Túria, per la qual cosa són ja 24 les estacions que compten amb aquests dispositius d’accessibilitat.

Model propi dissenyat per FGV

Les plataformes tenen una amplària de 3´50 metres i estan situades junt amb la zona d’estacionament de la capçalera del tren a fi de coincidir amb la primera de les portes d’accés a viatgers de la unitat. El Reial Decret 1544/2007, que regula les condicions bàsiques d’accessibilitat per al transport, fixa que la distància entre les “zones d’accés segur” i el pis dels trens no pot excedir 5 cm. En altura i 7’5 en amplària. FGV ha desenrotllat un model propi de plataforma que supera àmpliament les exigències de Reial Decret i garantix una distància no superior als 2 cm en altura i 2’5 en amplària.

L’extensa xarxa Metrovalencia, composta per 137 estacions i parades distribuïdes en 156 quilòmetres, és accessible al 99,5 per cent, atés que només València Sud, no ho és, situada en la Línia 1, la més antiga de FGV que va començar la seua activitat en 1988. La resta de línies de metro, L-2, L-3, L-5, L-7 i L-9 i les de tramvia, L-4, L-6 i L-8, estan adaptades al cent per cent.