- La secretària autonòmica ha assistit al Comité de Transparència de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
- Ha destacat el “compromís i l’aposta decidida” de la consellera María José Salvador i de l’empresa pública en esta matèria
- El Codi de Bon Govern Regals, Atencions i Cortesies que regix per al personal de FGV ha sigut considerat un “exemple per a tots”
La secretària autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Zulima Pérez, ha assistit a la reunió del Comité de Transparència de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) que ha tingut lloc en la seua seu de València Sud, on ha destacat “la labor desenrotllada per l’empresa pública en favor d’aconseguir una gestió transparent i de bon govern”.
Així mateix, ha elogiat el “compromís i l’aposta decidida” de la consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, i de tot l’equip directiu de FGV en matèria de transparència, amb l’objectiu d’aconseguir bones pràctiques en l’administració de l’empresa.
El director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, ha explicat a la secretària autonòmica de Transparència els passos daus en la dita direcció, amb l’aprovació recentment d’un Codi de Bon Govern, Regals, Atencions i Cortesies que regix sobretot el personal de l’entitat, qüestió que ha sigut qualificada com a “exemple per a tots” per part de Zulima Pérez.
Este Codi sorgix com a desenrotllament del Títol II article 26 punt 2 lletra m de la Llei 2/2015, de 2 d’abril de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana que establix que “No s’acceptaran regals que sobrepassen els usos i costums de cortesies, ni favors o servicis en condicions avantatjoses que puguen condicionar l’exercici de les seues funcions”
Amb la finalitat de potenciar l’aplicació d’una política de transparència en la gestió de FGV, s’ha constituït una Comissió de Transparència que naix amb l’objectiu de realitzar anàlisi i propostes que permeten continuar avançant en esta matèria, d’acord amb la legislació existent, prescrites en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern i l’esmentada Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana.
En esta reunió, després de fer un balanç de la situació de l’empresa en matèria de transparència, s’ha plantejat la importància que té l’actualització constant dels 56 epígrafs inclosos en el Portal de Transparència de FGV, obert a la consulta de totes les persones interessades.