Publicat
Arxivat com Notícies, Notícies Metrovalencia.

Tretze canceladoras regularan els moviments dels viatgers entre el metro i el tramvia

El sistema entrarà en servei abans de fi d’any darrere d’una inversió de 95.335,79 euros

FGV instal•la les validadores en Marítim-Serrería per a la posada en servei al Gener de la targeta portamonedes TuiN

Metrovalencia ha modificat l’accés a la zona de transbord de l’estació d’Empalme amb una nova línia de canceladoras que separarà el pas entre el metro i el tramvia. L’objectiu d’aquesta actuació és evitar el frau de viatgers sense títol de transports que transborda del metro al tramvia i viceversa, en una estació en què confluïxen els dos destins del nord de la província de la Línia 1 de metro, Llíria i Bétera, amb la Línia 4 del tramvia, Mes del Rosari-Doctor Lluch.

L’actuació, que entrarà en servei abans de fi d’any i ha comptat amb un pressupost de 95.335,79 euros, ha consistit en la instal•lació de tretze canceladoras per a regular els moviments dels passatgers entre ambdós mitjans de transport. Cal recordar que, FGV, va concloure el passat any en aquesta mateixa estació les obres per a delimitar el pas dels usuaris de metro i tramvia, darrere d’invertir més de cent mil euros, per la qual cosa ara tan sols restava instal•lar els accessos automàtics que s’obrin en validar els bitllets.

L’estació d’Empalme de Metrovalencia es va obrir al públic al març del 2001 com un nuc intermodal del metro i el tramvia. En 2013 l’estació va sumar un total 607.116 viatgers dels quals 496.120 corresponen a la Línia 1 (Llíria/Bétera-Vilanova de Castelló) i 110.996 de la Línia 4 (Doctor Lluch-mes del Rosari).

Aquesta actuació està arreplegada en el conjunt d’accions establides contra el frau que FGV va començar a implantar fa anys en la xarxa de Metrovalencia, amb l’objectiu de disminuir l’índex d’impagats que, en els últims anys, s’ha reduït fins a situar-se el passat exercici per davall del 3 per cent.

Les mesures contra el frau de Metrovalencia aglutinen diferents mesures organitzatives i tècniques com la promoció de targetes mensuals i títols de llarga duració, mitjançant tarifes de baix cost i concertades, especialment a través de convenis amb entitats públiques i associacions; l’increment de la disponibilitat d’expenedores automàtiques de títols.

En els últims anys s’ha incrementat el servei d’intervenció en línies tramviàries i de metro en exterior, vinculat a objectius concrets, gestionat directament per les línies de metro i tramvia que s’està desenrotllant amb un gran èxit.

Les sancions per viatjar sense bitllet ascendixen a 50 euros, establint una reducció del 60 per cent (quedant en 20 euros) per pagament voluntari immediat o dies posteriors.

Validadores en Marítim-Serrería

D’altra banda, Metrovalencia també ha procedit a instal•lar validadores en l’estació intermodal de Marítim-Serrería com a conseqüència de la implantació l’any que ve de la targeta portamonedes TuiN, per la qual és obligatori validar el títol de transport a l’entrada i eixida del metre i a l’entrada del tramvia.

Marítim-Serrería es va obrir al públic en 2007 en unir el port i l’aeroport amb la Línia 5 i en ella s’ajunten el tràfic de l’esmentada Línia 5 de metre amb la Línia 6 de tramvia, a més de l’actual prolongació tramviària de la Línia 5 a la Marina Vaig riureal Joan Carles I. És la primera estació intermodal de metre i tramvia subterrània d’Espanya.