Instalación de escaleras mecánicas en L10

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • Les instal·lacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell comptaran amb un total de 15 ascensors i 15 escales mecàniques
  • Aquesta setmana també han començat els treballs per a situar els suports de catenària de la línia que unirà el centre de la ciutat i Natzaret

La Generalitat ha instal·lat les primeres escales mecàniques i ascensors de les tres estacions subterrànies de la Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) com a part del procés constructiu del tram subterrani del traçat.

En conjunt, s’han previst instal·lar un total de 15 escales mecàniques i 15 ascensors en les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell. Actualment s’han disposat els equips que uneixen els vestíbuls amb l’andana i més endavant es condicionaran els que connecten amb l’exterior.

La directora gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Anaïs Menguzzato, ha explicat que “amb aquests equipaments es garanteix, igual que en la resta d’estacions subterrànies de la xarxa, l’accessibilitat de totes les persones usuàries, des del carrer a l’interior de l’estació i del vestíbul a l’andana”.

La incorporació d’ascensors i escales mecàniques forma part de les actuacions previstes al llarg del tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros.

Els treballs en execució comprenen també la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

Menguzzato ha destacat que “totes les actuacions previstes per la Generalitat en aquesta línia estan en marxa i s’executen segons el que es preveu, amb l’objectiu que la nova connexió tramviària que unirà el centre de la ciutat de València i el barri de Natzaret entre en servei en el primer trimestre de 2022”.

Treballs en el tram en superfície

De manera paral·lela, en el tram en superfície s’han començat a situar els primers suports de catenària dels prop de 200 previstos al llarg de tot el traçat. Aquests suports s’han instal·lat en el tram en superfície de l’avinguda Estimat Granell i els treballs es prolongaran fins a finals d’abril, fins a arribar a la parada de Natzaret.

Aquesta actuació forma part dels treballs d’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses de la línia, amb un pressupost superior als sis milions d’euros. A més aquest projecte contempla la construcció de dues subestacions de tracció situades en Amado Granell i Moreres, amb les corresponents escomeses d’alta tensió fins aquestes.

En el tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Amado Granell fins al barri de Natzaret s’estan fent treballs condicionament de la superestructura de via i posteriorment es completaran els d’arquitectura i equipament de les marquesines, il·luminat comunicacions, peatge i informació al viatger i la urbanització de les àrees afectades.

Les actuacions previstes en aquest tram, pressupostades en uns sis milions d’euros, també contemplen la construcció en el barri de Natzaret, del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta línia i el condicionament d’una tercera via de maniobres, al costat de la parada de Ciutat de les Arts i les Ciències.

Com a treballs ja completats, al febrer de 2020 van finalitzar les obres de construcció de la rampa que connecta els trams subterranis i en superfície a l’altura de l’avinguda Estimat Granell i que ha inclòs, també, la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes, per un import superior als 3,8 milions d’euros.

Els treballs de senyalització, comunicació i seguretat, pressupostats en més de cinc milions d’euros, també es troben en execució.

Línia 10

La Línia 10, una vegada completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.