Gata de Gorgos

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM.

  • En Metrovalencia en 2022 es posarà en marxa la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) i s’avança en el Pla de Millora de Freqüències i d’ampliació de la xarxa tramviària
  • En TRAM d’Alacant es continua avançant per a completar la modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) en 2023 i ampliar la xarxa actual a Alacant i la seua àrea metropolitana

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha destacat, en el marc de la celebració del Dia del Tren, “el gran esforç inversor de la Generalitat per a millorar i ampliar els serveis ferroviaris que presten Metrovalencia i TRAM d’Alacant”.

“Són moltes les actuacions que ja estan en marxa per a garantir un transport públic sostenible i eficaç, amb l’objectiu de continuar avançant en la lluita contra el canvi climàtic i la descarbonització”, ha explicat el conseller, Arcadi España.

Des de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), actualment s’està treballant per a ampliar l’actual xarxa tramviària a València i Alacant i millorar el servei que es presta amb actuacions estratègiques, com el Pla de Millora de Freqüències i la construcció de la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) de Metrovalencia o la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia)

Així mateix, el conseller ha destacat que “de cara als pròxims anys des de la Generalitat s’ha previst un gran esforç inversor, amb el suport de fons europeus, amb l’objectiu d’aconseguir una gran oferta de transport públic, fomentar la intermodalitat amb altres operadors i consolidar Metrovalencia i TRAM d’Alacant com una alternativa real a l’ús de vehicle privat”.

El Dia del Tren commemora la inauguració a Espanya de la primera línia ferroviària, el 28 d’octubre de 1848, entre Barcelona i Mataró, amb quasi 30 quilòmetres de longitud.

Metrovalencia

En Metrovalencia es troba en plena fase de construcció la nova Línia 10 que, una vegada completada, unirà en 2022 el centre de València amb la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa actual.

Aquesta nova línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de més de cinc quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície). El projecte està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

A més, la Generalitat contempla la prolongació d’aquesta línia i la construcció d’una Línia 11 per a completar la connexió amb la xarxa tramviària actual de Metrovalencia, a la qual se sumarà la nova Línia 12, que permetrà comunicar de manera directa el centre de València amb l’Hospital Universitari i Politècnic La Fe.

De manera paral·lela, i també amb la finalitat de millorar el servei actual, la Generalitat ha presentat enguany el Pla de millora de Freqüències de Metrovalencia que, amb una inversió superior de 200 milions d’euros permetrà, gràcies a diferents actuacions, millorar considerablement el servei de metro i tramvia, a partir de 2023.

TRAM d’Alacant

A Alacant, es continua avançant en la modernització de la Línia 9 que uneix Benidorm-Dénia amb l’objectiu que està completada en 2023 per a equiparar aquesta línia en condicions de servei amb la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.

Al seu torn, les ampliacions previstes permetran completar la connexió subterrània de Luceros, principal estació de la xarxa del TRAM d’Alacant, amb l’estació d’Adif, creant així un bescanviador intermodal de tots dos serveis ferroviaris.

A més, la Generalitat ha plantejat construir, en els pròxims anys, aproximadament un total de 15 quilòmetres de nous trams i línies, que se sumaran a l’actual xarxa tramviària per a vertebrar la ciutat d’Alacant, la seua àrea metropolitana i les comarques on ja opera el TRAM d’Alacant.

Entre les actuacions previstes s’ha projectat la creació d’una nova connexió de l’actual xarxa del TRAM d’Alacant amb Sant Joan i el seu Hospital i continuació fins a Mutxamel, des de les actuals Línies 1 i 3 que enllacen Luceros amb Benidorm i El Campello respectivament.

També està previst prolongar la Línia 2, que parteix des de Luceros a Sant Vicent del Raspeig, fins a l’hospital d’aquesta localitat. Així mateix, des de la nova estació d’Alacant Intermodal, una vegada finalitzada l’obra, està previst connectar pel sud-oest de la ciutat d’Alacant amb els barris de La Florida, Ciutat d’Assís i Sant Ferran-Princesa Mercedes.

D’altra banda, també es contempla la creació d’una nova línia 6 de TRAM (Alacant Intermodal – Hospital de Sant Vicent) per a unir la futura estació intermodal amb el traçat sud de la Gran Via, a través del polígon de Sant Blas, els Àngels, Sant Agustí, Tómbola i Divina Pastora, fins a connectar amb el traçat actual al TRAM d’Alacant, prop de la parada de Ciutat Jardí.