Posted
filed under Corporativo, Material mòbil, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • La millora dels temps de pas dels trens obliga a disposar d’un depòsit per al material mòbil del tram Torrent-Castelló
  • Les instal·lacions de Machado augmentaran l’espai de la platja de vies i la seua capacitat de manteniment

La Generalitat construirà un nou taller per al material mòbil de la Línia 1 de Metrovalencia (Bétera-Villanueva de Castellón), a fi de possibilitar la reducció del temps d’espera del pas dels trens en la zona sud del seu traçat, recollit en el Pla de Millora de Freqüències presentat pel conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Movidad, Arcadi España.

Davant la necessitat de dur a terme aquest increment de freqüències en l’horitzó 2023, aquest plantejament porta aparellat l’obligació de disposar d’una major quantitat d’unitats de material mòbil i, per tant, d’espai en tallers per al seu manteniment.

Atés que amb els tallers de València Sud i Hermanos Machado, malgrat la seua ampliació, resultaria insuficient, tant per les infraestructures com pels recursos existents, es fa necessari disposar d’un taller addicional en el qual es poguera dur a terme el citat manteniment.

Per això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat una redacció de projecte que determine les opcions existents per a construir un nou taller en el qual poder realitzar el manteniment de les unitats necessàries per a cobrir futures ampliacions de servei.

El Pla de Millora de Freqüències està dotat pressupostàriament amb més de 230 milions d’euros i, segons el que es preveu, les primeres actuacions estaran en marxa en 2023 amb l’objectiu de disminuir els temps de pas de circulació en tots els trams de la xarxa de metro i tramvia.

En la zona sud de la Línia 1, en concret, s’aconseguirà una important millora dels temps de pas, en fixar una nova freqüència de 18 minuts entre les estacions de Torrent i Picassent, la qual cosa suposarà un notable descens d’espera per als viatgers i viatgeres, ja que en l’actualitat és de 45 minuts. Entre Picassent i Castelló la freqüència passarà a 36 minuts.

Ampliació de Machado

De manera paral·lela a aquesta actuació, la Generalitat també té previst ampliar els tallers de Machado, on es troben les unitats de metro que donen servei a les línies 3, 5, 7 i 9. Aquestes instal·lacions van ser construïdes en els anys 90 per a trens que en aquella època eren de tres cotxes, que posteriorment van formar composicions de quatre cotxes i que, en alguns casos, en l’actualitat, han arribat a ser de cinc cotxes.

Davant aquesta situació, les instal·lacions han de millorar-se, tant en capacitat d’emmagatzematge com en la grandària dels fossats de manteniment, per la qual cosa es fa necessària la seua ampliació.

Els treballs es realitzaran en els tallers, per a poder realitzar correctament el manteniment de les noves unitats, i a les platges de vies per a allotjar-les en els períodes de nit en què no hi ha servei.