Campaña de RSC en FGV

Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM, RSC.

  • Un total de 165 treballadors i treballadores voluntaris d’FGV van realitzar 485 hores de treball social
  • Vint-i-huit entitats sense ànim de lucre s’han beneficiat de la política de Responsabilitat Social Corporativa de l’empresa pública

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va realitzar l’any passat, juntament amb centres educatius, socials i Organitzacions No Governamentals (ONG), 35 accions solidàries en les seues instal·lacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, dins de la seua política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) a través de la denominada Línia 0. D’aquestes accions socials es van beneficiar 28 entitats sense ànim de lucre.

Aquestes xifres són significativament menors a les d’altres anys, a causa de l’obligatòria falta d’activitat derivada del confinament i restricció de la mobilitat provocada per la pandèmia del coronavirus.

Les iniciatives que sí s’han pogut dur a terme, sense cap cost per a FGV, han sigut possible en gran part gràcies al treball desinteressat de 165 empleats de l’empresa pública que han realitzat 485 hores de treball social, amb l’objectiu d’aconseguir una major sensibilització en la societat valenciana envers els col·lectius més desfavorits. Aquesta activitat s’ha desenvolupat a través d’accions sobre aspectes relacionats amb salut, educació, respecte a col·lectius amb problemes d’exclusió, i ajuda a persones majors o de mobilitat reduïda.

Entre les entitats a les quals se’ls ha donat veu en FGV destaquen ACNUR, Alcohòlics Anònims, Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana, Fundació Vicente Ferrer, Metges sense Fronteres, Save the Children, Mans Unides, Amics de la Gent Major, Associació Espanyola d’Afectats per Limfoma, Mieloma i Leucèmia, Associació Síndrome de Down (ASINDOWN), Fontilles salut+desenvolupe, Amnistia Internacional, BEST València, la Fundació Cepaim i la Conselleria de Sanitat.

Així mateix, les instal·lacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant s’han obert a la visita de grups per a la integració social i contra l’absentisme escolar de joves en risc d’exclusió del Centre Educació Laboral Automoció; cursets de pràctiques en tallers d’alumnes de Formació Professional d’Electromecànica, Instal·lacions Elèctriques i Automatismes de l’ESO en Tecnologia; i del curs de formació per a l’ocupació per a persones desocupades per al Certificat de professionalitat de gestió de residus urbans i municipals, on s’han impartit cursets de pràctiques en tallers a 137 joves.

L’any 2020, s’han col·locat 2.210 cartells d’11 entitats als trens i tramvies de Metrovalencia i TRAM d’ Alacant per a campanyes de prevenció de la SIDA, contra la lepra, contra addiccions com l’alcoholisme, d’ajuda i sensibilització per a reduir la soledat dels majors, l’ajuda a la infància, els afectats pel Párkinson i fomentar la convivència i el voluntariat.

A més, en les estacions de FGV s’ha col·laborat amb 8 associacions en la realització de 9 campanyes mitjançant taules informatives, exposicions fotogràfiques i recollida de joguets. També s’han realitzat 54 taules informatives, de captació de socis i de captació de voluntariat, amb la participació de voluntaris de diverses associacions, com són ACNUR, Amnistia Internacional, Metges del Món, Metges Sense Fronteres i Save The Children, així com campanyes de recollida de joguets (abans de la pandèmia) i s’ha instal·lat l’exposició infantil ANIMA en Colón.

Línia 0

La cessió per part de Metrovalencia i TRAM d’Alacant de les instal·lacions per a la presentació d’aquestes iniciatives s’emmarca dins dels objectius de la solidària “Línia 0” de FGV, que es va iniciar en 2005 i la finalitat del qual és fomentar la sensibilització i consciència social entre les persones usuàries del suburbà.

“Línia 0″ és una iniciativa que, igual que un trajecte de metro o tramvia, part del compromís de FGV amb la societat a la qual presta servei. El crit d’atenció a la solidaritat es dirigeix al conjunt de la ciutadania, propiciant un fòrum participatiu capaç de desenvolupar activitats de sensibilització entre els usuaris i usuàries, col·laborant amb organitzacions i entitats sense ànim de lucre que formen part de l’entramat social, i posant de manifest la voluntat de FGV d’implicar-se en la cerca de solucions als problemes que afecten la societat actual.