Viajeros Primer Semestre 2019

Posted
filed under Corporatiu, Noticias, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia, Noticias TRAM.

  • El resultat suposa un increment de prop d’un milió de nous usuaris respecte al mateix període de 2018
  • Metrovalencia ha registrat en estos sis mesos 35.656.397 i el TRAM´d’Alacant 5.643.848

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha registrat en els primers sis mesos de 2019 un increment del 2,16% en el nombre de viatgers acumulats, respecte al mateix període del passat any.
Els 41.300.245 usuaris d’estos primers sis mesos suposen un increment de 875.417 desplaçaments respecte als 40.424.828 aconseguits en 2018.

En les explotacions de Metrovalencia i TRAM´d’Alacant, en els sis primers mesos de 2019 es manté la tendència del passat any. Metrovalencia acumula un increment del 1,75%, que ha permés aconseguir els 35.656.397 viatgers, enfront dels 35.042.961 obtinguts en este mateix període de 2018.

En el TRAM´d’Alacant s’han registrat en este semestre 5.643.848 viatgers, enfront dels 5.381.867 sumats en el mateix període de 2018, la qual cosa suposa un increment del 1,4%.
Evolució positiva

FGV va tancar 2018 amb 78.323.520 passatgers, 67.269.102 viatgers de Metrovalencia i 11.054.418 del TRAM d’Alacant, la qual cosa representa un increment del 5,35% respecte a l’any anterior.

Amb estos resultats l’empresa pública manté la tendència a l’alça de viatgers acumulats dels últims anys, que ha permés guanyar més de set milions d’usuaris entre 2015 i 2018. En 2015 es van registrar un total de 70.975.101 viatgers, davant dels 78.323.520 passatgers obtinguts en 2018 i que representen un increment acumulat en este període del 10,35%.

En Metrovalencia en 2015 es van sumar 60.686.589 usuaris i 67.269.102 en 2018, que representen un percentatge d’augment del 10,84%. En el TRAM d’Alacant s’ha passat de 10.288.512 usuaris als 11.054.418 que equivalen a un increment del 7,44%.

Com a conseqüència de l’augment de viatgers registrats, el marge de cobertura operatiu de FGV es va situar en 2018 en un 59,8%. En Metrovalencia va aconseguir un 66,63 %, mentres que en el TRAM d’Alacant va ser d’un 40,80%.

El marge de cobertura s’obté de la divisió entre els ingressos operatius (bitllets més ingressos accessoris com a publicitat, lloguer espais comercials, etcètera) i els gastos operatius (els gastos de funcionament generals exceptuant l’amortització i el gasto financer), pel que al ser major este percentatge es reduïx la diferència entre ingressos que augmenten i els gastos que disminuïxen.