Publicat
Arxivat com Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia, Notícies TRAM, RSC.

  • El transport ferroviari s’erigix com el més ecològic en el Dia Mundial del Medi Ambient que se celebra demà
  • El servici que presten Metrovalencia i TRAM d’Alacant possibilita que deixen de produir-se 60 milions de desplaçaments de vehicles privats
  • Els usuaris de metro i tramvia no han de consumir 46 milions de litres de combustible i estalvien 51 milions d’euros en gasolina i gasoil

El servici prestat per la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) als seus usuaris a València i Alacant va evitar l´any passat  l’emissió a l’atmosfera de 91.004 tones de CO2, xifra molt significativa que demostra que el transport ferroviari és el més ecològic dels existents en l’actualitat, el més sostenible i el de major respecte a la naturalesa. Demà se celebra el Dia Mundial del Medi Ambient.

A més, el servici diari de Metrovalencia i TRAM d’Alacant possibilita que no es produïsquen al cap de l’any 60 milions de desplaçaments de vehicles privats per les dos capitals i les seues respectives àrees metropolitanes.

Tots estos moviments de cotxes, en general un d’anada i un altre de volta al dia, s’hagueren produït en cas de no existir l’actual oferta de transport públic ferroviari, que va desplaçar tots els dies 200.000 viatgers de mitja, la qual cosa va significar sobrepassar els 73 milions de passatgers en el passat exercici.

Els avantatges del transport públic ferroviari es constaten també a l’apreciar-se que, al viatjar amb metro, tramvia o tren-TRAM, es van deixar de consumir 46,3 milions de litres de combustible, un important estalvi energètic. Esta quantitat de combustible té un cost, a preu de hui en dia, de 50,9 milions d’euros, quantitat econòmica que els usuaris no han hagut de desembossar a l’utilitzar estos mitjans de transport.

El servici prestat per Metrovalencia als seus usuaris va evitar el passat any 52,1 milions de desplaçaments de vehicles privats per la capital del Túria i la seua àrea metropolitana; moviments inevitables en cas de no existir la completa xarxa de metro i tramvia que va transportar tots els dies 171.125 viatgers de mitja, que van superar els 200.000 en les jornades laborables, la qual cosa va significar aconseguir els 62,6 milions de passatgers en 2016.

Partint d’esta dada, es pot calcular que el volum de tràfic ferroviari que va aportar FGV per la província de València va evitar l’emissió de 75.145 tones de CO2 a l’atmosfera.

Una vegada constatada la importància mediambiental de la xarxa de FGV a València i la seua àrea metropolitana, també es pot calcular l’estalvi que el conjunt dels conductors van obtindre per deixar el seu vehicle particular en el seu domicili i apostar pel transport públic ferroviari.

Els litres de combustible que es van deixar de comprar al viatjar en Metrovalencia van ser 37,6 milions de litres, que van significar un estalvi de 41,3 milions d’euros el passat any al preu de hui en dia del gasoil i la gasolina.

En este sentit, cal destacar que, a més d’aquelles persones que no utilitzen el vehicle privat per a desplaçar-se al seu centre de treball, estudi, per a realitzar compres, visites sanitàries o per motius d’oci durant els dies laborals, també hi ha viatgers que realitzen un trajecte combinat amb el seu cotxe i el metro o tramvia, gràcies als aparcaments dissuasoris gratuïts de Metrovalencia.

El servici prestat pel TRAM d’Alacant als seus usuaris va evitar l´any passat 8,6 milions de desplaçaments de vehicles privats per la capital i la seua àrea metropolitana. Tots estos moviments de cotxes s’hagueren produït en cas de no existir l’actual oferta de transport, que va desplaçar tots els dies a més de 28.500 viatgers, la qual cosa va significar superar els 10,4 milions de passatgers en el passat exercici en les cinc línies existents.

Partint d’esta dada, es pot calcular que el volum de tràfic que va aportar FGV per la província d’Alacant va evitar l’emissió de 15.145 tones de CO2 a l’atmosfera.

Una vegada constatada la importància mediambiental de la xarxa del TRAM, també es pot calcular l’estalvi que el conjunt dels conductors van obtindre per deixar el seu vehicle particular en el seu domicili i apostar per este transport públic.

Els litres de combustible que es van deixar de comprar al viatjar en el TRAM van ser 8,7 milions de litres, que van significar un estalvi de 9,6 milions d’euros al preu de hui en dia.

La Conselleria d´Habitatge, Obres Públiques i Ordenació del Territori, que dirigix María José Salvador, té un decidit compromís pel desenrotllament sostenible, que s’ha concretat en l’elaboració de distintes accions emmarcades en la Declaració de Sostenibilitat de FGV i en l’adhesió a la Carta de Sostenibilitat de la Unió Internacional de Transport Públic (UITP).