Muro Bailén L10

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies Metrovalencia.

  • L’empresa pública ha derrocat la paret que separava totes dues instal·lacions amb unes obres que tenen una afecció mínima per a les persones usuàries
  • El futur accés estarà obert tant per als viatgers i viatgeres de metro i tramvia, com per als vianants de la ciutat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) continua avançant en les obres de la connexió per als vianants que unirà l’estació de Bailèn amb la futura Línia 10 (Alacant–Natzaret) i que permetran enllaçar la nova línia amb la resta de la xarxa de Metrovalencia, a través de la Línia 7 (Marítim Serrería – Torrent Avinguda).

En concret, s’ha derrocat la paret que fins ara separava la pròpia estació del canó per als vianants per a enllaçar els 25 nous metres subterranis construïts amb l’accés per als vianants de 125 metres en desús en la Gran Via de les Germanies, paral·lel al qual sí que està en servei en l’altre costat del carrer.

Quan les obres del canó per als vianants estiguen finalitzades, es procedirà a col·locar una vidriera que separarà les instal·lacions d’FGV a Bailèn de la part per als vianants que podran utilitzar els vianants que no accedisquen a Metrovalencia. Per això, a més, serà necessari modificar lleugerament la ubicació de la línia de validació de l’estació.

Els treballs, que duraran fins a mitjan novembre i que tindran una afecció mínima per a les persones usuàries, formen part de les obres del tram subterrani de la Línia 10 i tenen com a objectiu integrar aquest nou traçat amb el conjunt de la xarxa.

Canó de Xàtiva

A més del canó per als vianants de Bailèn, la Generalitat també construirà una altra connexió subterrània que enllaçarà les estacions d’Alacant i Xàtiva i que, per tant, permetrà una connexió ràpida i fluida dels viatgers i viatgeres per a realitzar el transbord de la Línia 10 amb les Línies 3, 5 i 9 de Metrovalencia.

La longitud d’aquesta nova infraestructura projectada és de 250 metres i suposarà una inversió de 22 milions d’euros. Aquest túnel per als vianants unirà els vestíbuls de totes dues estacions i comptarà amb escales mecàniques i d’obra, així com ascensor accessible per a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR).

Línia 10
La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.