Bogies en el taller de Metrovalencia

Posted
filed under Corporatiu, Material mòbil, Noticias FGV, Noticias Metrovalencia.

  • Els nous conjunts de rodes, eixos i elements de suspensió i guiat substituiran als actuals mentre es realitza la revisió de vida mitjana
  • La inversió de 6 milions d’euros, IVA inclòs, garantirà la disponibilitat de totes les unitats mentre estiguen en reparació en tallers

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat a Stadler Rail València SAU l’adquisició d’un equip de 18 bogies motor i remolc d’unitats de la sèrie 4.300 de Metrovalencia per valor de 6.029.871,29 euros, IVA inclòs. Aquesta actuació és complementària i necessària per a agilitar el manteniment de bogies i la revisió de vida mitjana dels mateixos que està prevista realitzar en aquest material mòbil.

En aquest sentit, cal recordar que la Generalitat també ha ajudicado recentment l’adquisició de les peces necessàries i els kits de recanvis per al manteniment dels bogies de les primeres 30 unitats de la sèrie 4.300, les corresponents a les Línies 1 i 2 de Metrovalencia, per valor de 10.274.58 euros, IVA inclòs.

Aquest nou equip de bogies s’utilitzarà per a retirar els que estan en circulació, que han de ser revisats, i poder així les unitats continuar desplaçant-se normalment, atés que, si no es produeix aquesta substitució, els trens haurien d’estar parats en tallers fins que finalitze la seua revisió. Per tant, aquesta actuació garanteix la disponibilitat dels combois per a rodar per la xarxa en tot moment.

La intervenció de manteniment de vida mitjana en els bogies motors i remolcs de les unitats que van començar a arribar als tallers de Metrovalencia a la fi de 2006 és fonamental per a l’òptima circulació dels trens i perquè aquests aconseguisquen els 30 anys i els tres milions de quilòmetres de mitjana per als quals han sigut dissenyats.

Els bogies són el conjunt de rodes, eixos i elements de suspensió i guiat que es munten davall de les caixes dels cotxes per a permetre la seua circulació per la via. Cada cotxe té instal·lats dos bogies, per la qual cosa les unitats de quatre cotxes porten 8 bogies i les de cinc cotxes porten deu. En el cas dels metros de les Línies 1 i 2 tots els combois són de quatre cotxes.

Per al manteniment dels bogies cal desmuntar-los completament, per a revisar detalladament cadascun dels elements que els componen (rodaments, suspensions…) i reemplaçar tots els components que ho requerisquen segons pla de manteniment establit.

Metrovalencia disposa en l’actualitat de 62 unitats de metro, de les quals 42 són de quatre cotxes i 20 són de cinc cotxes. Les Línies 1 i 2 compten amb 30 unitats de quatre cotxes en els tallers de València Sud, mentre que les Línies 3, 5, 7 i 9 posseeixen 32 unitats, 12 de quatre cotxes i 20 de cinc cotxes, en els tallers Machado.