Instalación césped L10

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Notícies.

  • La major part dels 2,7 quilòmetres del trajecte a l’aire lliure es cobriran amb 13.000 metres quadrats del material sintètic verd
  • La nova línia que enllaça el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret es posarà en servei en els pròxims mesos

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat aquesta setmana la instal·lació de la gespa artificial que cobrirà el recorregut en superfície de la nova Línia 10 (Alacant-Natzaret) de tramvia que es posarà en servei en els pròxims mesos.

En concret, seran 13.000 metres quadrats de gespa artificial que es col·locaran en al voltant de 2,7 quilòmetres de longitud, la pràctica totalitat del trajecte que la nova línia tindrà en superfície.

La gespa s’està instal·lant en els trams rectes del recorregut, als carrers Amado Granell, Antonio Ferrandis, Eduardo Primo Yúfera i Barracas del Figuero, atés que no es posarà en la rampa que connecta el tram subterrani amb el de superfície en Estimat Granell, ni en les rotondes del Saler i Natzaret. Així mateix, tampoc s’instal·larà en els passos de zebra ni en els encreuaments per a assegurar la visibilitat.

S’ha triat aquest tipus de material per a cobrir els trams en superfície de la nova línia, com ja s’està fent en altres ciutats d’Espanya i d’Europa, per a garantir una bona conservació i manteniment; aquest tipus de material té una durabilitat d’entre 15 i 20 anys.

La Línia 10

La Línia 10 unirà el centre de València al carrer Alacant amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia.

Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5 quilòmetres i 8 estacions (3 subterrànies: Alacant, Russafa i Amado Granell-Monteolivet; i 8 en superfície: Quatre Carreres, Ciutat Arts i Ciències-Justícia, Oceanogràfic, Moreres, i Natzaret). Al no estar encara connectada amb la resta de la xarxa, quanta amb un taller provisional en el barri de Natzaret.

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.