Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies, Notícies Metrovalencia.

  • La primera fase de l’anàlisi de dades en laboratori conclou esta setmana i la que ve s’iniciarà l’estudi d’informació en les 24 pantalles instal·lades
  • El conseller Arcadi España ha ressaltat que esta mesura s’emmarca dins de les accions desenvolupades per FGV per a garantir la seguretat de les persones usuàries

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) finalitza esta setmana l’anàlisi de dades en laboratori del sistema de control d’aforament que permetrà establir la limitació d’accés a aquells trens de la xarxa de Metrovalencia que puguen superar el nombre de viatgers prèviament fixat al pas de cada estació.

La setmana que ve, ja al setembre, s’iniciaran les proves en les 24 pantalles que s’han instal·lat en els accessos a les andanes de les estacions més concorregudes de la xarxa, en les que s’oferirà informació relativa a la superació de l’aforament, de manera que el client puga saber si els passos estan bloquejats o no i en quin interval de temps es van a desbloquejar si és el cas.

L’objectiu d’esta actuació, tal com ha assegurat el conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, és “complir amb les mesures establides per a l’ús del transport públic com a conseqüència del coronavirus”.

Segons l’opinió d’Arcadi España, la mesura “s’emmarca dins de les accions desenvolupades per l’empresa pública per a garantir la seguretat dels usuaris i usuàries del nostre transport públic”.

Les pantalles s’han instal·lat en les estacions de Colón, Xàtiva, Àngel Guimerà, Machado, Benimaclet, Facultats, Alameda, Avinguda del Cid, Torrent Avinguda, Patraix, Jesús, Plaça Espanya, Nou d’Octubre, Mislata, Amistat-Casa de la Salud, Ayora i Beniferri.

D’esta manera, l’empresa de la Generalitat determinarà el nombre màxim de persones que podran pujar en cada estació i limitar així el pas dels viatgers i viatgeres per la línia de validació d’eixa estació.

Amb este sistema, es treballa en una estimació prèvia de la capacitat de tots i cada un dels trens de Metrovalencia en les condicions actuals, ja que la limitació ve determinada per la capacitat d’ocupació dels trens i no de les andanes de les estacions, en els que es recomana distribuir-se al llarg dels mateixos seguint les indicacions assenyalades en el sòl i guardar distància amb altres persones usuàries.

FGV realitza vaig comptar-vos regulars de viatgers i viatgeres per mitjà de tècniques “big data”, amb vista a establir l’adequació d’aforaments, amb una fiabilitat superior al 80%. El següent pas està sent la comptabilització per mitjà de les cambres de l’interior de les unitats, amb les que s’estima obtindre una fiabilitat del 97%.

Una vegada s’hagen completat els treballs de control d’aforament en la xarxa de Metrovalencia, s’estendran al TRAM d’Alacant i a les línies del tramvia en València.

Mesures de prevenció

El control d’accés se suma a les mesures ja aplicades per FGV per a evitar la propagació del coronavirus. Junt amb l’obligació d’utilitzar màscara en tots els desplaçaments en transport públic, s’ha reforçat el dispositiu de vigilància en col·laboració de les forces de seguretat.

També des de l’empresa pública es recorda a les persones usuàries que disposen de dispensadors de gel hidroalcohólico en els accessos a les principals estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i en l’interior de les unitats.

També es recomana evitar en la mesura que es puga ocupar el corredor central, a fi de permetre el lliure desplaçament interior per a pujar o abaixar del tren o tramvia i, encara que els vehicles i instal·lacions de FGV es desinfecten regularment, llavar-se les mans després d’utilitzar el servici de transport. En les andanes, durant l’espera, cal ocupar els espais buits en tota la seua longitud per a mantindre la màxima separació amb altres persones, tal com està indicat en el sòl amb la nova senyalització.

Des de FGV s’informa també de que la compra de títols de transport en les estacions es realitza exclusivament amb pagament per targeta de crèdit o en les màquines de venda automàtica i que, temporalment, les gestions d’objectes perduts, reclamacions i suggeriments es poden realitzar a través de la pàgina web o l’aplicació (descàrrega en Google Play o en Apple Store).

En les estacions, les persones usuàries poden contactar amb el personal d’Atenció al Client de FGV a través dels interfonos ubicats en vestíbuls i andanes.