Arcadi visita las obras de Línea 10

Publicat
Arxivat com Corporatiu, Noticias FGV, Notícies.

  • El conseller ha assenyalat que les obres compten amb un pressupost d’uns 20 milions d’euros i es licitaran a principis del pròxim any
  • Aquesta línia que unirà el centre de València amb el barri de Natzaret comptarà així amb una connexió directa amb l’actual xarxa de Metrovalencia

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat que la Generalitat licitarà en 2021 les obres de connexió per als vianants subterrània de l’estació d’Alacant, de la futura Línia 10 de Metrovalencia, amb l’estació de Xàtiva.

Arcadi España ha realitzat aquest anunci, després de visitar les obres del tram subterrani d’aquesta línia, actualment en procés de construcció, i que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

Una vegada completat el projecte constructiu d’aquesta actuació, amb un pressupost d’uns 20 milions d’euros, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ja està en disposició d’iniciar el procés de licitació d’aquestes obres a principis de l’any pròxim.

El conseller ha explicat que “aquest canó per als vianants permetrà connectar la Línia 10 amb l’actual xarxa de Metrovalencia i millorar les condicions de mobilitat dels futurs usuaris i del conjunt de la ciutat de València i la seua àrea metropolitana”.

El canó per als vianants subterrani que connectarà les estacions d’Alacant i Xàtiva permetrà una connexió ràpida i fluida dels viatgers i viatgeres per a realitzar el transbord entre línies. La longitud d’aquesta nova infraestructura projectada és d’uns 260 metres. Aquest túnel per als vianants unirà els vestíbuls de totes dues estacions i comptarà amb escales mecàniques i d’obra, així com ascensor accessible per a persones de mobilitat reduïda (PMR).

Arcadi España ha destacat que “el conjunt d’actuacions previstes per a posar en servei aquesta línia estan en execució o completades, amb l’objectiu d’aconseguir que en 2022 aquesta ampliació de la xarxa de Metrovalencia siga tota una realitat”.

La Línia 10, una vegada completada, unirà el centre de València amb la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia. Aquesta línia combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’aquesta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Evolució de les obres

En l’actualitat s’estan executant les obres previstes al llarg del tram subterrani, amb un pressupost superior als 25 milions d’euros. Els treballs comprenen la instal·lació de la totalitat de la doble via i aparells; drenatges i canalitzacions laterals per a instal·lacions; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

FGV va iniciar el mes de novembre passat els treballs del condicionament de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram en superfície, des de l’eixida del túnel en la rampa d’Amado Granell fins al barri de Natzaret, incloent la construcció del depòsit provisional per a les unitats tramviàries que circularan per aquesta prolongació de la xarxa de Metrovalencia.

Com a treballs ja completats, el mes de febrer passat van acabar les obres de construcció de la rampa que connecta els trams subterranis i en superfície a l’altura de l’avinguda Amado Granell. Les obres han inclòs la construcció de la parada en superfície de Germans Maristes, per un import superior als 3,8 milions d’euros.

La resta de contractacions, com l’electrificació, instal·lació de subestacions i escomeses del traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret, així com la senyalització, comunicació i seguretat estan ja adjudicades, en procés de planificació, pendents de l’inici dels treballs d’instal·lació.