Les obres van començar el passat mes d’octubre i compten amb un pressupost de 9 milions d’euros
El nou tram serà utilitzat per les línies que partixen d’Estels en direcció a Platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1)
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) continua amb els treballs d’execució de la variant ferroviària del túnel de la Serra Grossa del TRAM´d’Alacant, i ha finalitzat ja la instal•lació de la via en l’interior del túnel.
Estes obres, paralitzades des de 2013 per l’anterior govern de la Generalitat Valenciana, es van reiniciar el passat mes d’octubre per la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, a través de FGV, amb l’objectiu que este nou traçat entre en funcionament a finals d’este mateix any.
Segons ha explicat el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordán, “una vegada completada esta fase de l’obra, els treballs avancen segons allò que s’ha previst, continuaran amb la instal•lació de la catenària, equips de seguretat, comunicacions, sistemes antiincendis, ventilació i altres elements associats a la infraestructura ferroviària”.
“Amb l’execució d’esta obra, es millora la seguretat en el tram, a més d’oferir més flexibilitat en l’explotació de la xarxa tramviària. El túnel de Serra Grossa substituirà a la infraestructura actual, que passa pel front litoral i consistix en una via única que utilitza uns quants túnels curts per a salvar les edificacions i vials de Finca Adoc”, ha destacat Sánchez Jordà.
Este nou tram podrà ser utilitzat per les línies del TRAM´d’Alacant que partixen d’Estels en direcció a Platja de Sant Joan (L4), El Campello (L3) i Benidorm (L1).
El director gerent de FGV ha recordat que “la consellera María José Salvador va anunciar recentment que la Generalitat convertirà en Via Verda el tram que quedarà sense ús ferroviari, una vegada finalitzen les obres que s’estan realitzant en el túnel de Serra Grossa”.
Les obres, amb un pressupost total de 29,9 milions d’euros, es van iniciar al febrer de 2010 i es van suspendre a l’octubre de 2013. Fins eixa data s’havien executat 21 milions d’euros i queden pendents prop de 9 milions d’euros, El 30% del projecte en fase d’execució inclou la instal•lació de la superestructura de via, catenària i instal•lacions de senyalització i comunicacions: ATP (Automatic Train Operation), enclavatges electrònics i Control de Tràfic Centralitzat (CTC ).
Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral•lel a l’avinguda de La Vila Joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i L’Illot del TRAM d’Alacant.
Estes instal•lacions inacabades formen part del conjunt d’actius que ha passat a gestionar FGV com a part de l’acord aconseguit amb l’EIGE (Entitat d’Infraestructures de la Generalitat), que establia la cessió de totes les infraestructures ferroviàries i tramviàries autonòmiques a l’empresa pública.