- El conseller Vicente Martínez Mus acompanyat per l’alcaldessa accidental de València, Julia Climent, han visitat els treballs que es realitzen en subterrani i exterior
- A principis d’octubre s’haurà completat la reurbanització del carrer Alacant fins a l’encreuament amb el carrer Castelló i s’obrirà al pas de vianants i vehicles i a final d’any la totalitat de l’obra
- La inversió prevista en esta actuació que s’executa per a permetre també el pas de tramvies en un futur supera els 24 milions d’euros i compta amb finançament de Fons Europeus
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa accidental de València, Julia Climent, ha visitat les obres del túnel que permetrà connectar les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia una vegada la Generalitat ha conclòs l’excavació del túnel que albergarà el futur canó per als vianants i s’ha començat a executar la fase final d’equipament i urbanització.
El conseller ha anunciat que “les obres del túnel han iniciat l’última fase corresponent a equipaments i arquitectura dels prop de 260 metres de connexió subterrània que permetrà, abans que acabe l’any, connectar la Línia 10 del tramvia amb les Línies 3, 5 i 9 de metre, la qual cosa permetrà ampliar les possibilitats de mobilitat dels prop de set milions d’usuaris que anualment passen per les estacions de Xàtiva i Alacant”.
Martínez Mus ha explicat que “al llarg del procés constructiu ha sigut necessari modificar les característiques de la infraestructura subterrània que s’estava construint sota el carrer Alacant, de manera que s’obrirà com a connexió per als vianants però el túnel s’ha construït per a poder acollir en el futur el pas de tramvies i donar així continuïtat a la Línia 10 cap al centre de la ciutat”.
La connexió subterrània que connecta estes dos estacions forma part del nou pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030 anunciat per la Generalitat. La inversió prevista en esta actuació supera els 24 milions d’euros i compta amb finançament de Fons Europeus.
El conseller ha anunciat que “mentres que els treballs continuaran en el túnel, a principis d’octubre s’haurà completat la reurbanització del carrer Alacant fins a l’encreuament amb el carrer Castelló, la qual cosa permetrà obrir al trànsit este tram que s’ha dissenyat de manera conjunta amb l’Ajuntament de València”. La resta del carrer Alacant s’obrirà, una vegada reurbanitzada a la fi d’any, al mateix temps que la connexió subterrània entre en servici.
Treballs en superfície
En esta mateixa visita s’ha comprovat l’evolució dels treballs que es realitzen en superfície i que han permés completar la urbanització del pati de carruatges de l’Estació del Nord i part de l’entorn a l’entorn de la Plaça de Bous.
Esta reurbanització té un marcat caràcter representatiu pel seu emplaçament en el cor de la ciutat de València, a més de ser l’avantsala de la Plaça de Bous (Bé d’Interés Cultural). El disseny adoptat en la repavimentació respecta la idea i traça original basada en els cercles i les línies concèntriques relacionades directament amb la forma circular de l’edifici i que realça la seua monumentalitat.
El paviment que revist prop de 2.000 metres quadrats es realitza amb rajoles de granit color beix amb un acabat superficial que li dona major resistència i menor lliscament que l’antic marbre polit.
Com a novetat i amb l’objectiu de complir l’accessibilitat universal, en el disseny de la urbanització s’integrarà una banda d’encaminament rectilínia amb textura podotàctil per al recorregut guiat adaptat a persones amb discapacitat visual.
Ampliació de la xarxa
Respecte als projectes d’ampliació de la xarxa de Metrovalencia, el conseller ha assenyalat que “ja ha finalitzat el termini d’exposició pública i en estan en procés d’elaboració de les al·legacions de la Línia 12, que permetrà unir la Línia 10 amb l’Hospital Universitari La Fe i la Línia 11, que prolongarà la mateixa Línia 10 fins a la façana marítima”.
També, des de la Conselleria d’Infraestructures s’estan realitzant els estudis oportuns per a les prolongacions de la Línia 10 pel centre de la ciutat i també entre Pont de Fusta i Empalme.