Publicat
Arxivat com Corporatiu, Corporativo, Destacados, Línia 0, Material mòbil, Noticias FGV, Notícies.

  • La Generalitat ha destinat 140 milions d’euros per a rehabilitar la circulació del metre “en un esforç titànic” que inclou la recuperació de 50 quilòmetres de vies i 20 estacions, entre altres actuacions
  • La xarxa de Metrovalencia torna a funcionar amb les mateixes freqüències de pas diàries i s’ha reforçat i millorat tota la infraestructura danyada amb fons propis de l’Executiu valencià per a recuperar la normalitat
  • El president de la Generalitat ha assistit a la reobertura del tram València Sud-Castelló de Metrovalencia, on ha destacat “la força d’un poble i una terra per a alçar-se de nou entre tots”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat la posada en servici de tota la xarxa de Metrovalencia “en només 8 mesos” com “una gran fita” en el procés de recuperació en el qual la Generalitat està immersa amb totes les seues capacitats, competències i recursos.

Així ho ha traslladat en l’acte amb motiu de la reobertura del tram València Sud-Castelló de Metrovalencia, on ha visitat els tallers que tornen a prestar servici parcialment en la parada de València Sud, acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i els alcaldes i representants dels municipis pels quals discorren els 50 quilòmetres del tram reobert.

El cap del Consell ha incidit en què la represa del 100% del servici des de primera hora del matí amb les mateixes freqüències de pas que hi havia abans de les inundacions permet continuar avançant en el benestar social i econòmic després de les riuades i recuperar la normalitat.

Mazón ha iniciat el seu discurs agraint “l’esforç titànic” realitzat perquè els trens tornen a recórrer les 20 estacions i baixadors de les comarques de L’Horta Sud i La Ribera. Una infraestructura que beneficia a més de 7 milions d’usuaris cada any.

Al respecte, ha incidit en què la recuperació de tot el servici de Metrovalencia, amb una inversió superior als 140 milions d’euros, “haguera portat aproximadament dos anys i mig i l’hem realitzat en un terç d’eixe temps gràcies a la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), l’agilitat de la Conselleria d’Infraestructures en la tramitació administrativa, així com a la diligència dels professionals, enginyers i operaris que han dut a terme les actuacions”.

En este sentit, ha remarcat que la reconstrucció de Metrovalencia no sols ha implicat la rehabilitació de tota la infraestructura danyada, sinó que “s’ha reforçat i millorat en temps rècord, superant amb èxit totes les comprovacions i proves de seguretat”.

La recuperació de Metrovalencia, una prioritat

El president ha ressaltat “l’absoluta prioritat” del Consell “des dels dies immediatament posteriors a la catàstrofe” per a la recuperació del servici de Metrovalencia.
Així, ha recordat la ràpida habilitació d’un lloc de Comandament alternatiu en els tallers de Machado, i la circulació de les quatre línies de tramvia dos setmanes després de la riuada, mentres el 80% dels usuaris del metro van recuperar la connectivitat al desembre.

Entre altres mesures en matèria de mobilitat, com les 200.000 targetes de transport gratuït per als afectats que es renovaran durant un any més, Mazón ha assenyalat l’activació de 25 línies d’autobusos llançadora. Un servici que ja s’ha desactivat amb la posada en funcionament del 100% de la xarxa de Metrovalencia.

Les actuacions realitzades per a la recuperació de l’últim tram que quedava per restituir de Metrovalencia inclouen la construcció de 10 nous quilòmetres de vies i la reparació d’altres 30; la col·locació de 16.500 noves travesses i 40.000 tones de balast; la reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta; la renovació per complet de 20 quilòmetres de catenària; la millora de 1.200 metres quadrats d’andanes i la substitució de tots els sistemes de comunicació danyats, entre altres.

Els treballs continuaran durant els pròxims mesos amb la finalització del nou Lloc de Comandament a València *Sud amb una inversió de 60 milions d’euros i els últims treballs de la nova estació de Paiporta, més accessible i millorada, que també s’ha reobert de manera provisional en la jornada de hui.

265 milions d’euros per a recuperar la mobilitat

El president ha recordat que la Generalitat ha destinat 265 milions d’euros de fons propis per a recuperar la mobilitat de les zones afectades, dels quals 75 s’han dirigit a carreteres autonòmiques, 50 a infraestructures de titularitat local i 140 milions d’euros a la xarxa de Metrovalencia.

Així mateix, ha qualificat la reobertura del 100% del metro com un exemple de “la força d’un poble i una terra per a alçar-se de nou i posar-se en marxa entre tots, amb el dolor que ens acompanya”.

En este sentit, ha agraït la coordinació “entre milers de persones, equips tècnics d’ajuntaments, empreses i FGV que ha fet possible que a les 5.22 hores del matí un poc de normalitat haja començat a ocórrer”.