Publicado el
Archivado en Corporativo, Noticias, Noticias FGV.

  • -El presupuesto de licitación asciende a 7,8 millones de euros
  • -Los trabajos están incluidos en las actuaciones previstas por la Generalitat para la puesta en marcha de esta línea

El ple del Consell ha autoritzat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a iniciar el procés de contractació de les actuacions per a l’electrificació, instal·lació de subestacions i connexions de la nova Línia 10 de Metrovalencia al llarg de tot el traçat entre l’estació d’Alacant i Natzaret.

El pressupost d’esta licitació ascendeix a 7.853.306,78 euros, IVA inclòs, i compta amb un termini màxim d’execució de 16 mesos. Els treballs previstos en este contracte comprenen l’execució de l’electrificació en tota la línia; i la construcció de dos subestacions de tracció ubicades en Amat Granell i Moreres, amb les corresponents connexions d’alta tensió fins a les mateixes.

Este projecte forma part de les actuacions que està desenvolupant la Generalitat per a posar en marxa la nova Línia 10 de Metrovalencia. Fins a la data ja s’han adjudicat les obres de construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani entre les estacions d’Alacant i Amat Granell, per un import superior als 25 milions d’euros.

A més, ja estan en execució, des del passat mes de maig, els treballs del tram en superfície, comprés entre les parades d’Amat Granell i la prolongació fins a la nova parada de Germans Maristes, amb un pressupost de 3,6 milions d’euros.

Per a completar les intervencions previstes en 2020 es realitzarà la contractació dels treballs de senyalització i comunicacions; l’adequació del tram i parades en superfície; i la construcció dels depòsits provisionals.

La Línia 10, una vegada completada en 2021, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat de la Ciutat de les Arts i les Ciències, i el barri de Natzaret, ampliant de manera molt considerable l’oferta de transport de la xarxa de Metrovalencia i afavorint la implantació d’un model de mobilitat sostenible en el conjunt de la ciutat i la seua àrea metropolitana.

Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros. El 12 de juny de 2017 el propi president Ximo Puig va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea.

La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i 8 estacions i parades (3 subterrànies i 5 en superfície).

El projecte de construcció del conjunt d’esta línia està cofinançat per la Unió Europea, a través del programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Comunitat Valenciana 2014-2020, que aporta el 50%.