Page 167 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2016
P. 167

Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2016

2.5. Factors mediambientals de l’entitat

FGV disposa des del 28 de maig de 2010 de la Certificació del Sistema de Gestió
Mediambiental UNE-EN ISO 14001.
El servei prestat per FGV a València i Alacant evita la circulació anual d’uns 60.9
milions de viatges en vehicles privats. Com a conseqüència d’aquest ús del transport
ferroviari en lloc de la utilització del vehicle privat s’ha evitat l’emissió de 285 tones
de CO2 a l’atmosfera diàriament, és a dir, més de 104.300 tones anuals.
Addicionalment, l’energia elèctrica generada per les plaques solars fotovoltaiques
sobre coberta en diferents tallers de FGV, equival a una proporció substancial del
consum d’energia total de l’empresa.
El programa de gestió ambiental anual de FGV estableix objectius en reducció de
consums en subministraments i quant a producció i correcta segregació dels residus
associats a la nostra activitat.

2.6. Sistema de gestió de la qualitat de l’entitat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana disposa d’un Sistema de Qualitat conforme
a la Norma Europea 13816 de Transport Públic de Viatgers, que estableix les pautes
per al desenvolupament d’un sistema de gestió de la qualitat de servei d’acord amb
criteris de qualitat sobre els quals l’empresa assumeix compromisos que anualment
revisa i millora.
Els criteris de qualitat representen la visió del client sobre el servei prestat i són els
següents: servei oferit, accessibilitat, informació, horaris, atenció al client, confort,
seguretat i impacte ambiental.
FGV posseeix la certificació per a tota la xarxa de Metrovalencia i, en la xarxa del
TRAM d’Alacant disposen d’aquesta certificació les línies electrificades 1, 2, 3 i 4.
El Sistema de Gestió de Qualitat compta amb una sèrie d’eines que tenen com a
finalitat principal la consecució dels objectius de qualitat plantejats per l’empresa per
a millorar la satisfacció dels nostres clients.

2.7. Factors relacionats amb el personal de l’entitat

La plantilla de l’entitat està descrita en la nota V.22.5 de la memòria dels comptes
anuals per a l’exercici acabat el 31 de desembre de 2016. Addicionalment:

2.7.1. En relació amb l’evolució de la plantilla:

Nre. d’agents al 01/01/2016         VALÈNCIA     ALACANT       TOTAL
Nre. d’agents al 31/12/2016             1.192         325       1.517
                                        1.206         307       1.513
      D I F E R È N C I E S....            14         -18
                                                                   -4

2.7.2. En relació amb la plantilla per serveis:

Administració                       VALÈNCIA     ALACANT       TOTAL
Operacions
Atenció al client                         141          30        171
Tallers                                   695         183        878
Manteniments                               76          51        127
                                          157          13        170
                   T O T A L S....        137          30        167

                                        1.206         307      1.513

2.7.3. En relació amb l’estructura per edats de la plantilla:

                                                                       17
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172