Page 170 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2015
P. 170
Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2015
Dades Sostenibilitat (3) (4) producció 96434 T CO2 brutes/ 97700 T CO2 brutes/ 78200
78731 T netes /40,6 T netes /40,3 milions
Estalvi en Energia per milions
fotovoltaica.(5) 3,05% 3,00%
(1) València/Alacant
(2) València/Alacant. Dada de reclamacions per cada 100.000 clients.
(3) Se han evitat tones brutes de CO2 i s’han estalviat milions de litres de consum de
combustible
(4) Estalvi d’emissions brutes/Estalvi emissions netes. Litres equivalent de combustible estalviat
(5) Percentatge generat per FGV del seu consum total a través d’energia fotovoltaica.
2.5. Factors mediambientals de l’entitat.
FGV disposa des del 28 de maig de 2010 de la Certificació del Sistema de Gestió
Mediambiental UNE-EN ISO 14001.
El servei prestat per FGV a València i Alacant evita la circulació anual de prop de 59
milions de viatges en vehicles privats. Com a conseqüència d’aquest ús del transport
ferroviari en compte de la utilització del vehicle privat s’ha evitat l’emissió de 264
tones de CO2 a l’atmosfera diàriament, 96.434 tones anuals.
Addicionalment, l’energia elèctrica generada per les plaques solars fotovoltaiques
sobre coberta en distints tallers de FGV, equival a una proporció substancial del
consum d’energia total de l’empresa.
El programa de gestió ambiental anual de FGV, compta amb objectius en reducció
de consums en subministraments i quant a producció i correcta segregació dels
residus associats a la nostra activitat.
2.6. Sistema de Gestió de la Qualitat de l’entitat.
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana disposa d’un Sistema de Qualitat d’acord
amb la Norma Europea 13816 de Transport Públic de Viatgers que estableix les
pautes per al desenvolupament d’un Sistema de Gestió de la Qualitat de Servei
d’acord amb uns criteris de qualitat sobre els quals l’empresa assumeix
compromisos que anualment revisa i millora.
Els criteris de qualitat representen la visió del client sobre el servei prestat i són els
següents: servei oferit, accessibilitat, informació, horaris, atenció al client, confort,
seguretat i impacte ambiental.
FGV posseeix la certificació per a tota la xarxa de Metrovalencia i, en la xarxa del
TRAM d’Alacant, disposen d’aquesta certificació les línies electrificades 1, 2, 3 i 4.
El Sistema de Gestió de Qualitat compta amb una sèrie de ferramentes que tenen
com a principal finalitat la consecució dels objectius plantejats per l’empresa.
2.7. Factors relacionats amb el personal de l’entitat.
La plantilla de l’entitat està descrita en la nota V.21.5 de la memòria dels comptes
anuals per a l’exercici acabat el 31 de desembre de 2015. Addicionalment:
2.7.1. En relació amb l’evolució de la plantilla:
Nre. d’agents al 01/01/2015 VALÈNCIA ALACANT TOTAL
1.175 313 1.488
1