Previous Page  10 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 30 Next Page
Page Background

10

ENTREVIES

42

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va

restablir al maig el servei ferroviari en el tram entre

Altea i Calp, pertanyent a la Línia 9 (Benidorm-Dénia)

del TRAM d’Alacant, una vegada finalitzades les obres

de modernització i renovació de via que la consellera

d’Obres Públiques, María José Salvador, ha visitat

dos vegades.

Una vegada recuperada la circulació de trens, FGV

va deixar de prestar el servei alternatiu d’autobús que

es va oferir als usuaris durant els mesos que s’han

realitzat les obres.

Aquesta actuació, amb un pressupost de 9,2 milions

d’euros, es va iniciar el passat mes d’octubre

de 2015 i ha permés renovar i modernitzar la via i

EL

SERVEI

DEL TRAM ENTRE

RESTABLIT

DES DE MAIG

///

infraestructures dels més d’11 quilòmetres existents

entre Altea i Calp, que inclou les estacions i baixadors

d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp.

LES

MILLORES

, AL DETALL

Les obres que s’han realitzat han afectat la renovació,

modernització i revisió integral de la Línia 9 del TRAM

d’Alacant per a obtindre finalment una infraestructura

millorada en els seus nivells de seguretat i comoditat

per als usuaris.

S’han produït dos grans actuacions. En primer lloc,

la renovació integral de la superestructura de via, que

incloïa la renovació completa de la via amb carril UIC

54 en barra llarga soldada i la renovació també de les

desviacions en les estacions de L’Olla i Estació de Calp,

així com la resta d’aparells (encarriladores a l’entrada

dels ponts metàl·lics, aparell de dilatació a l’entrada del

pont Algar i al final de l’obra).

La segona és la modernització i revisió de la

infraestructura existent, que incloïa la millora d’alguns

aspectes com la substitució de viaductes, adequant-

los a la normativa vigent, rehabilitació i reforç de taulers

metàl·lics en els viaductes del riu Algar i Mascarat.

També s’ha escomés la rehabilitació dels túnels de línia

d’Altea 1 (96 metres lineals), Altea 2 (138 ml), La Galera

(132,70 ml), Mascarat 1 (78 ml), Mascarat 2 (156 ml),

Mascarat 3 (16 ml) i Maryvilla (219 ml); la mitigació de

riscos geològics en talussos de trinxeres i terraplens

inclosos nous falsos túnels a Altea (93 ml), boca sud

del túnel de la Galera (23 ml), la trinxera roja 1 (185 ml) i

trinxera roja 2 (90 ml).

MODERNITZACIÓ DE LA LÍNIA 9 A ALACANT

Amb aquesta intervenció, s’han millorat les condicions

de seguretat, amb la instal·lació del Sistema de

Protecció Automàtic de Tren (ATP), i confort, amb

l’atenuació de sorolls i vibracions.

//

LA INVERSIÓ DE FGV ARRIBA

ALS 9,2 MILIONS D’EUROS