10
ENTREVIES
42
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va
restablir al maig el servei ferroviari en el tram entre
Altea i Calp, pertanyent a la Línia 9 (Benidorm-Dénia)
del TRAM d’Alacant, una vegada finalitzades les obres
de modernització i renovació de via que la consellera
d’Obres Públiques, María José Salvador, ha visitat
dos vegades.
Una vegada recuperada la circulació de trens, FGV
va deixar de prestar el servei alternatiu d’autobús que
es va oferir als usuaris durant els mesos que s’han
realitzat les obres.
Aquesta actuació, amb un pressupost de 9,2 milions
d’euros, es va iniciar el passat mes d’octubre
de 2015 i ha permés renovar i modernitzar la via i
EL
SERVEI
DEL TRAM ENTRE
RESTABLIT
DES DE MAIG
///
infraestructures dels més d’11 quilòmetres existents
entre Altea i Calp, que inclou les estacions i baixadors
d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp.
LES
MILLORES
, AL DETALL
Les obres que s’han realitzat han afectat la renovació,
modernització i revisió integral de la Línia 9 del TRAM
d’Alacant per a obtindre finalment una infraestructura
millorada en els seus nivells de seguretat i comoditat
per als usuaris.
S’han produït dos grans actuacions. En primer lloc,
la renovació integral de la superestructura de via, que
incloïa la renovació completa de la via amb carril UIC
54 en barra llarga soldada i la renovació també de les
desviacions en les estacions de L’Olla i Estació de Calp,
així com la resta d’aparells (encarriladores a l’entrada
dels ponts metàl·lics, aparell de dilatació a l’entrada del
pont Algar i al final de l’obra).
La segona és la modernització i revisió de la
infraestructura existent, que incloïa la millora d’alguns
aspectes com la substitució de viaductes, adequant-
los a la normativa vigent, rehabilitació i reforç de taulers
metàl·lics en els viaductes del riu Algar i Mascarat.
També s’ha escomés la rehabilitació dels túnels de línia
d’Altea 1 (96 metres lineals), Altea 2 (138 ml), La Galera
(132,70 ml), Mascarat 1 (78 ml), Mascarat 2 (156 ml),
Mascarat 3 (16 ml) i Maryvilla (219 ml); la mitigació de
riscos geològics en talussos de trinxeres i terraplens
inclosos nous falsos túnels a Altea (93 ml), boca sud
del túnel de la Galera (23 ml), la trinxera roja 1 (185 ml) i
trinxera roja 2 (90 ml).
MODERNITZACIÓ DE LA LÍNIA 9 A ALACANT
Amb aquesta intervenció, s’han millorat les condicions
de seguretat, amb la instal·lació del Sistema de
Protecció Automàtic de Tren (ATP), i confort, amb
l’atenuació de sorolls i vibracions.
//
LA INVERSIÓ DE FGV ARRIBA
ALS 9,2 MILIONS D’EUROS