Page 53 - Memoria FGV 2017
P. 53

FGV, 30 anys en moviment  Acompliment Econòmic                              Acompliment Ambiental  Acompliment Social

                                                                                                    Campanyes 2017

“El mòbil, quan toque”                       gratuït en Metrovalencia i TRAM
FGV ha llançat enguany la campanya “El       d’Alacant el 22 de setembre, la
mòbil, quan toque” per a conscienciar        presentació d’activitats davant dels
sobre la necessitat de fer atenció i evitar  mitjans de comunicació, així com la
accidents en els passos a nivell i passos    participació en les activitats
entre andanes de les línies de               organitzades pels ajuntaments de
Metrovalencia i del TRAM d’Alacant.          València i Alacant, respectivament.
La campanya s’adreçava tant als              Dia de l’Orgull
conductors com als vianants, amb la          FGV i Lambda, col·lectiu de lesbianes,
finalitat de reduir la sinistralitat en      gais, trans i bisexuals, col·laboren per
aquests punts de la xarxa. Entre els         primera vegada en la difusió de la
diferents motius que causen aquest           campanya de conscienciació que es va
tipus d’accidents, es remarca                llançar des d’aquesta associació amb
especialment els provocats per l’ús de       motiu de la celebració del Dia de
dispositius mòbils i que tenen com a         l’Orgull, que s’ha celebrat a València el
protagonistes els més joves.                 24 de juny.
“Para-Mira”                                  Les estacions i trens de Metrovalencia,
L’empresa pública ha desenvolupat            així com les seues xarxes socials, han
aquest exercici la campanya “Para-Mira”      divulgat els missatges de conscienciació
en 261 punts de la seua xarxa a València     llançats per Lambda contra la
i Alacant, amb l’objectiu incrementar les    LGTBfòbia i a favor de la igualtat, que es
condicions de seguretat i advertir els       plasma en la campanya “Per un món
vianants de la necessitat de fer atenció i   lliure, per ser com som!”.
evitar distraccions en els passos per a      En el TRAM d’Alacant, FGV ha
vianants. La campanya, instal·lada al        col·laborat amb Diversitat, entitat social
terra d’aquests punts de pas, recorda la     i ciutadana, integrada en la Federació
importància que té detindre’s i estar        Estatal de Lesbianes, Gais, Bisexuals,
pendent del pas del tren o tramvia en        Transsexuals i Intersexuals (FELGTBI),
aquests punts.                               amb motiu de les celebracions previstes
En Metrovalencia els pictogrames de          en Orgull Alacant.
“Para-Mira” s’han col·locat en 58            Gràcies a aquesta col·laboració, el
estacions de superfície i 44 parades de      TRAM d’Alacant ha acollit en les seues
la xarxa tramviària. En el TRAM d’Alacant    estacions i tramvies la campanya
són 159 les parades senyalitzades.           llançada per Diversitat “Estimar no és
Setmana de la Mobilitat i Dia Europeu        delicte. L’homofòbia, sí #No odies”, en la
sense Cotxe                                  qual participava el fotògraf David
La celebració de la Setmana de la            Sardaña i que recollia imatges de
Mobilitat i del Dia Europeu sense Cotxe,     parelles reals que mostren la diversitat
organitzades per la Generalitat del 16 al    de tot tipus: ètnica, cultural, funcional,
22 de setembre amb el lema “Hui              social, sexual i afectiva.
descansa el cotxe”, ha comptat amb la
col·laboració d’FGV en la difusió de la
campanya, amb l’anunci del transport

FGV | Informe de Gestio,́ Comptes Anuals i Memor̀ ia de Sostenibilitat 2017                         53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58