Page 167 - Memoria FGV 2017
P. 167

Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2017

2.5. Factors mediambientals de l’entitat

FGV disposa des del 28 de maig de 2010 de la Certificació del Sistema de Gestió
Mediambiental UNE-EN ISO 14001.
El servei prestat per FGV a València i Alacant evita la circulació anual de quasi 62
milions de viatges en vehicle privat. Com a conseqüència d’aquest ús del transport
ferroviari en lloc de la utilització del vehicle privat s’ha evitat l’emissió de 280 tones
de CO2 a l’atmosfera diàriament, és a dir, més de 102.000 tones anuals.
Addicionalment, l’energia elèctrica generada per les plaques solars fotovoltaiques
sobre coberta en diferents tallers de FGV, equival a prop del 3% del consum d’energia
total de l’empresa, inclosa la tracció de trens i tramvies.
El programa de gestió ambiental anual de FGV estableix objectius en reducció de
consums en subministraments i quant a producció i correcta segregació dels residus
associats a la nostra activitat.

2.6. Sistema de gestió de la qualitat de l’entitat

FGV disposa d’un sistema de qualitat conforme a la norma europea UNE-EN 13816 del
Servei de Transport Públic de Passatgers, que estableix les pautes per al
desenvolupament d’un sistema de gestió de la qualitat de servei d’acord amb uns
criteris de qualitat sobre els quals l’empresa assumeix compromisos en la prestació
del seu servei amb la finalitat de satisfer les expectatives dels seus clients. Aquests
compromisos es mesuren periòdicament i es revisen i milloren anualment.
Els criteris de qualitat representen la visió del client sobre el servei prestat i
s’emmarquen en els àmbits següents: servei oferit, accessibilitat, informació, horaris,
atenció al client, confort, seguretat i impacte ambiental.
FGV posseeix la certificació per a tota la xarxa de Metrovalencia i, en la xarxa del
TRAM d’Alacant, disposen d’aquesta certificació les línies electrificades 1, 2, 3 i 4.
El Sistema de Gestió de Qualitat compta amb una sèrie d’eines que tenen com a
principal finalitat la consecució dels objectius de qualitat plantejats per l’empresa per
a millorar la satisfacció dels nostres clients.

2.7. Factors relacionats amb el personal de l’entitat

La plantilla de l’entitat està descrita en la nota V.22.5 de la memòria dels comptes
anuals per a l’exercici acabat el 31 de desembre de 2017. Addicionalment:

2.7.1. En relació a l’evolució de la plantilla:

Nre. d’agents a 01.01.2017               VALÈNCIA              ALACANT              TOTAL
Nre. d’agents a 31.12.2017                   1.206                  307              1.513
                                             1.204                  321              1.525
    D I F E R È N C I E S....                   -2                   14
                                                                                       12

2.7.2. En relació amb la plantilla per serveis:

Administració                            VALÈNCIA              ALACANT              TOTAL
Operacions                                               264                   63             327
Atenció al client                                        434                                  582
Tallers                                                  277                 148              361
Manteniments                                             143                   84             151
                                                           86                    8            104
                        T O T A L S....                                        18
                                                      1.204                                1.525
                                                                             321

                                                                                                   16
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172