Page 167 - Memoria FGV 2017
P. 167
Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2017
2.5. Factors mediambientals de l’entitat
FGV disposa des del 28 de maig de 2010 de la Certificació del Sistema de Gestió
Mediambiental UNE-EN ISO 14001.
El servei prestat per FGV a València i Alacant evita la circulació anual de quasi 62
milions de viatges en vehicle privat. Com a conseqüència d’aquest ús del transport
ferroviari en lloc de la utilització del vehicle privat s’ha evitat l’emissió de 280 tones
de CO2 a l’atmosfera diàriament, és a dir, més de 102.000 tones anuals.
Addicionalment, l’energia elèctrica generada per les plaques solars fotovoltaiques
sobre coberta en diferents tallers de FGV, equival a prop del 3% del consum d’energia
total de l’empresa, inclosa la tracció de trens i tramvies.
El programa de gestió ambiental anual de FGV estableix objectius en reducció de
consums en subministraments i quant a producció i correcta segregació dels residus
associats a la nostra activitat.
2.6. Sistema de gestió de la qualitat de l’entitat
FGV disposa d’un sistema de qualitat conforme a la norma europea UNE-EN 13816 del
Servei de Transport Públic de Passatgers, que estableix les pautes per al
desenvolupament d’un sistema de gestió de la qualitat de servei d’acord amb uns
criteris de qualitat sobre els quals l’empresa assumeix compromisos en la prestació
del seu servei amb la finalitat de satisfer les expectatives dels seus clients. Aquests
compromisos es mesuren periòdicament i es revisen i milloren anualment.
Els criteris de qualitat representen la visió del client sobre el servei prestat i
s’emmarquen en els àmbits següents: servei oferit, accessibilitat, informació, horaris,
atenció al client, confort, seguretat i impacte ambiental.
FGV posseeix la certificació per a tota la xarxa de Metrovalencia i, en la xarxa del
TRAM d’Alacant, disposen d’aquesta certificació les línies electrificades 1, 2, 3 i 4.
El Sistema de Gestió de Qualitat compta amb una sèrie d’eines que tenen com a
principal finalitat la consecució dels objectius de qualitat plantejats per l’empresa per
a millorar la satisfacció dels nostres clients.
2.7. Factors relacionats amb el personal de l’entitat
La plantilla de l’entitat està descrita en la nota V.22.5 de la memòria dels comptes
anuals per a l’exercici acabat el 31 de desembre de 2017. Addicionalment:
2.7.1. En relació a l’evolució de la plantilla:
Nre. d’agents a 01.01.2017 VALÈNCIA ALACANT TOTAL
Nre. d’agents a 31.12.2017 1.206 307 1.513
1.204 321 1.525
D I F E R È N C I E S.... -2 14
12
2.7.2. En relació amb la plantilla per serveis:
Administració VALÈNCIA ALACANT TOTAL
Operacions 264 63 327
Atenció al client 434 582
Tallers 277 148 361
Manteniments 143 84 151
86 8 104
T O T A L S.... 18
1.204 1.525
321
16