Page 187 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2016
P. 187
Informe de Compliment de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2016
Administració VALÈNCIA ALACANT TOTAL
Operacions
Atenció al client 141 30 171
Tallers 695 183 878
Manteniments 76 51 127
157 13 170
TOTALS .... 137 30 167
1.206 307 1.513
7. Informació sobre la Comissió d’Auditoria i Control.
L’obligació de crear una Comissió d’Auditoria i Control que es contempla en
l’article 180, punt 3, de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les
Administracions Públiques, no és aplicable a les entitats de Dret Púbic de les
comunitats autònomes.
El Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de
Règim Econòmic Financer del Sector Públic Empresarial i Fundacional, en el seu
preàmbul diu que és necessari adoptar quantes mesures puguen contribuir,
directament o indirectament, al control de la despesa pública i a configurar un
sector públic eficaç i eficient. La finalitat del decret és establir les bases per a la
millora de la gestió del sector públic instrumental en matèria de règim econòmic i
pressupostari, de control intern, de contractació, d’endeutament i de recursos
humans.
En el Capítol III, Règim de control, en l’article 9, Auditoria Interna, diu que, bé a
iniciativa de l’ens, o bé quan el seu tipus d’activitat, volum d’operacions o
qualsevol altre motiu justificat així ho aconsellen, i les persones titulars de les
conselleries competents en matèria d’economia i hisenda així ho acorden de forma
conjunta, l’ens comptarà amb un auditor, que tindrà per objecte:
a) La mesura i avaluació de l’eficàcia dels controls interns.
b) Verificarà el bon funcionament dels sistemes i dels procediments d’execució
del pressupost.
c) Verificarà l’adequat equilibri i correspondència entre despeses i ingressos.
d) Emetrà informes i propostes de millora per a:
d.1. Assegurar l’exactitud i veracitat de les dades comptables i extra-
comptables, utilitzades per a la presa de decisions.
d.2. Millorar els mètodes i procediments de control intern que redunden en
una major eficàcia i eficiència de l’explotació.
d.3. Assegurar el compliment de les polítiques, plans, procediments i
normativa que afecten l’ens.
Correspon també a l’auditor intern, realitzar el seguiment de l’aplicació de les
mesures correctores de les incidències detectades en els treballs d’auditoria
externa, i del grau de compliment de les instruccions de compliment obligatori
emanades de l’òrgan, departament o entitat competent. L’auditor/a intern,
informarà l’òrgan de govern, podent assistir a les seues reunions amb veu però
sense vot.
Posteriorment, la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de Mitges de
Reestructuració i Racionalització del Sector Públic Empresarial i Fundacional de la
Generalitat, en la seua disposició addicional 10, exigeix la inclusió d’un auditor/a
intern amb les funcions i requisits establits en el Decret Llei 1/2011, i diu que
l’auditor/a intern exercirà les seues funcions amb independència en el si de l’ens,
informant el Consell d’Administració, sense perjuí de la seua dependència
funcional de la Corporació Pública Empresarial Valenciana, creada per la Llei
9/2011, de 26 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i
Financera, i d’Organització de la Generalitat.
S’aprova el nomenament d’auditor intern en el Consell d’Administració de FGV, en
la sessió de 2 d’octubre de 2013, ocupant el lloc el Sr. José Juan Castillo Serrano,
cessant aquest després de la reunió del Consell d’Administració de FGV, de 27 de
12