Informe_Comptes_Memoria_2014 - page 19

/
19
CORRESPONENT A L’EXERCICI ACABAT EL 31DEDESEMBREDE2014
PRINCIPISDE LADECLARACIÓDESOSTENIBILITATDE FGV
2.
FGV vol i persegueix la
màxima eficiència en la seua
gestió
i atén, d’acord amb els mitjans de què disposa, tant
la demanda regular com la motivada per esdeveniments
singulars, ambcriterisdequalitat i sostenibilitat, incrementant
la seua participació en lamobilitat general per a avançar cap
a una mobilitat sostenible. Per dur-ho a terme, iniciarà i/o
mantindrà certificacions de qualitat i mediambientals de les
seues diverses activitats.
FGV continua treballant per oferir un servei de qualitat, que
s’adapta tant a lamobilitat quotidiana com a l’extraordinària
motivada per festes o esdeveniments, i obtindre així el millor
rendiment per al pressupost públic.
Ha desplaçat en 2014 un total de 70.430.055 viatgers en
les seues explotacions de València i Alacant, on destaca
l’increment en2.815.516de viatgers transportats enel TRAM
gràcies a la circulació de la línia 2.
FGV hamantingut la certificació del seu Sistema de Qualitat
conforme a la Norma UNE-EN 13816 de Transport Públic
de Viatgers, i ha ampliat el seu abast en 2014 per incloure-
hi la Línia 2 del TRAM. Així mateix, ha mantingut el seu
compromís ambiental avalat per la certificació a partir de la
UNE-EN ISO 14001.
1.6. DECLARACIÓ DE SOSTENIBILITAT
L’any 2006, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va elaborar, en
col·laboració amb l’Institut de Transport i Territori de la Universitat
Politècnica de València i una comissió d’experts entre els quals es
trobaven enginyers, economistes, sociòlegs, filòsofs i arquitectes, la seua
pròpia
Declaració de Sostenibilitat
.
AquestaDeclaracióconstadedotzecompromisosque sintetitzen l’aplicació
del desenvolupament sostenible a les actuacions de l’organització.
Aquests compromisos continuen vigents a dia de hui i constitueixen
el marc per a mesurar l’avanç del comportament de FGV en termes de
sostenibilitat en el període del qual s’informa, demanera que continua la
línia d’anys anteriors.
1.
FGVmanifesta la seua voluntat i decisió de ser un
servei
per a totes les persones
, prestant una atenció especial
als qui tinguen dificultats de mobilitat, bé siga per causes
físiques o sensorials. Per dur-ho a terme, FGV intensificarà
les actuacions de recerca, formació i adequació de les seues
instal·lacions encaminades a augmentar l’accessibilitat dels
seus serveis i promourà acords i participarà en iniciatives
amb les institucions que comparteixen aquest objectiu.
L’índex d’accessibilitat de la xarxa deMetrovalencia és ja del
99,25%; la xarxa del TRAMMetropolità d’Alacant és 100%
accessible des de la seua posada en funcionament.
En 2014 destaca la instal·lació de noves plataformes per
a Persones de Mobilitat Reduïda (PMR) en cinc estacions
de la xarxa de Metrovalencia que faciliten l’accessibilitat
d’aquest col·lectiu en el trànsit entre l’andana i els trens:
Patraix, Beniferri i Torrent Avinguda, Avinguda del Cid i Quart
de Poblet, amb la qual cosa ja són 20 les instal·lacions que
compten amb plataformes fixes d’accessibilitat.
1...,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18 20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,...394
Powered by FlippingBook