9
ENTREVIES
43
La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i
Vertebració del Territori va licitar a l’agost la redacció
dels projectes de construcció de les actuacions
correctores de l’impacte ambiental acústic a l’entorn
de la línia fèrria València-Villanueva de Castellón (Línia
1 de FGV) en el barri de Sant Isidre amb un import de
52.877 euros.
D’esta manera, la Conselleria dóna resposta a una
antiga reivindicació dels veïns del barri de Sant Isidre
de València perquè s’adopten mesures que mitiguen
els nivells de soroll provocats per la Línia 1 de la xarxa
de FGV en el carrer Campos Crespo, situat al costat
del ferrocarril.
Després de l’elaboració i aprovació del pla d’acció en
matèria de contaminació acústica del tram Sant Isidre-
Torrent-Torrent Avinguda, d’acord amb la normativa
aplicable en matèria de protecció davant del soroll, el
///
L’AUTORITATMETROPOLITANADEL
TRANSPORT
, L’APOSTA PER LAMOBILITAT
///
OBRES PÚBLIQUES
CORREGEIX LA
CONTAMINACIÓACÚSTICA
A SANT ISIDRE
pas següent és la redacció del corresponent projecte
constructiu que permeta l’execució de l’obra que es
presenta prou complexa, ja que la implantació de
pantalles acústiques convencionals podria generar un
efecte barrera inadmissible.
La comissió institucional per a
impulsar l’Autoritat Metropolitana
de Transport de València es va
reunir al juliol amb la presència del
president de la Generalitat, Ximo
Puig, i la consellera d’Habitatge,
Obres Públiques i Vertebració del
Territori, María José Salvador.
El cap del Consell va assegurar
que aquesta entitat treballarà amb
l’objectiu de millorar l’eficiència en
tot el sistema, també en termes
econòmics. “No es tracta de
generar noves despeses, sinó, tot al
contrari, d’augmentar els ingressos
i millorar un instrument fonamental
per a allò que significa la nostra
capacitat d’autogovernar-nos”.
La comi s s i ó i ns t i t uc i ona l va
abordar les característiques que
tindrà l’Autoritat Metropolitana
d e Tr a n s p o r t d e Va l è n c i a ,
que iniciarà la gestió en 2017
i que es conforma rà com un
organisme autònom dependent
de l a Gene ra l i t at i c reat pe r
mi tj à d’una norma amb rang
de llei. A aquest s’adheriran els
ajuntaments de les localitats de
l’Àrea Metropo l i tana a través
convenis a fi de cedir les seues
competències de transport urbà.