Previous Page  9 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 20 Next Page
Page Background

9

ENTREVIES

43

La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i

Vertebració del Territori va licitar a l’agost la redacció

dels projectes de construcció de les actuacions

correctores de l’impacte ambiental acústic a l’entorn

de la línia fèrria València-Villanueva de Castellón (Línia

1 de FGV) en el barri de Sant Isidre amb un import de

52.877 euros.

D’esta manera, la Conselleria dóna resposta a una

antiga reivindicació dels veïns del barri de Sant Isidre

de València perquè s’adopten mesures que mitiguen

els nivells de soroll provocats per la Línia 1 de la xarxa

de FGV en el carrer Campos Crespo, situat al costat

del ferrocarril.

Després de l’elaboració i aprovació del pla d’acció en

matèria de contaminació acústica del tram Sant Isidre-

Torrent-Torrent Avinguda, d’acord amb la normativa

aplicable en matèria de protecció davant del soroll, el

///

L’AUTORITATMETROPOLITANADEL

TRANSPORT

, L’APOSTA PER LAMOBILITAT

///

OBRES PÚBLIQUES

CORREGEIX LA

CONTAMINACIÓACÚSTICA

A SANT ISIDRE

pas següent és la redacció del corresponent projecte

constructiu que permeta l’execució de l’obra que es

presenta prou complexa, ja que la implantació de

pantalles acústiques convencionals podria generar un

efecte barrera inadmissible.

La comissió institucional per a

impulsar l’Autoritat Metropolitana

de Transport de València es va

reunir al juliol amb la presència del

president de la Generalitat, Ximo

Puig, i la consellera d’Habitatge,

Obres Públiques i Vertebració del

Territori, María José Salvador.

El cap del Consell va assegurar

que aquesta entitat treballarà amb

l’objectiu de millorar l’eficiència en

tot el sistema, també en termes

econòmics. “No es tracta de

generar noves despeses, sinó, tot al

contrari, d’augmentar els ingressos

i millorar un instrument fonamental

per a allò que significa la nostra

capacitat d’autogovernar-nos”.

La comi s s i ó i ns t i t uc i ona l va

abordar les característiques que

tindrà l’Autoritat Metropolitana

d e Tr a n s p o r t d e Va l è n c i a ,

que iniciarà la gestió en 2017

i que es conforma rà com un

organisme autònom dependent

de l a Gene ra l i t at i c reat pe r

mi tj à d’una norma amb rang

de llei. A aquest s’adheriran els

ajuntaments de les localitats de

l’Àrea Metropo l i tana a través

convenis a fi de cedir les seues

competències de transport urbà.