Page 151 - Memoria FGV 2017
P. 151

Informe de Gestió de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2017

Informe de gestió corresponent a l’exercici acabat el 31 de desembre de 2017

1. Situació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana

1.1. Estructura organitzativa de l’entitat

Les àrees de negoci de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana són les següents:

Àrea de negoci        Departaments                                                         Missió
                Auditoria Interna
                                          Controla i avalua les operacions econòmiques, comptables i fiscals,
Gerència        Seguretat en la           i verifica i determina el compliment dels procediments d’acord amb
                Circulació                les lleis i normes, tant internes com externes.
                                          Dissenya, organitza i coordina els procediments encaminats a
                Serveis Jurídics i        aconseguir que la seguretat en la circulació se situe en un nivell de
                Patrimoni                 risc acceptable, i vigila que tots els departaments de l’empresa
                                          implicats ajusten la seua actuació a aquests procediments.
Comunicació     Gabinet
                Comunicació               Facilita el suport juridicolegal adequat perquè les actuacions de
                                          FGV, tant les que tinguen projecció externa com interna, es duguen
Clients i       Clients i Accessibilitat  a terme d’acord amb la normativa d’aplicació, i assumeix la
Accessibilitat                            representació i defensa professional dels interessos de FGV davant
                                          dels òrgans jurisdiccionals i administratius.
Alacant         Alacant
Explotació      Tècnic                    Coordina les diverses unitats funcionals de FGV amb la finalitat de
                                          millorar l’eficiència i eficàcia de la gestió i de desenvolupar
                Operacions                adequadament l’estratègia.
                Enginyeria i Projectes
                                          Elabora i desenvolupa polítiques de comunicació i estableix i manté
                Sistemes                  vies de comunicació (externa i interna) i de relacions institucionals
                                          de FGV, a fi de millorar la imatge de l’empresa i posar en valor els
Econòmica       Econòmica Financera       assoliments de gestió.
financera
                                          Dissenya i posa en marxa polítiques i procediments per a satisfer
Gestió de       Gestió de Persones        els estàndards de servei definits respecte als usuaris, l’atenció a
persones                                  aquests i el seu accés a la xarxa, i les premisses estratègiques i de
                                          qualitat, amb atenció especialment als requisits legals sobre drets
                                          dels usuaris i amb la finalitat d’incrementar-ne el nombre i millorar
                                          la qualitat percebuda i l’accessibilitat.

                                          Supervisa, controla i coordina l’activitat de FGV a Alacant, i
                                          exerceix la direcció per delegació de la Gerència.

                                          Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                          conjunt, de garantir el bon funcionament dels equipaments,
                                          material rodant i instal·lacions, i acredita que es compleixen les
                                          condicions tècniques necessàries exigibles per a realitzar l’activitat
                                          de transport.

                                          Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                          conjunt, de dur a terme l’activitat de transport de persones en
                                          sentit estricte, perquè aquesta es faça en condicions adequades.

                                          Elabora, valida i assessora tècnicament l’organització referent als
                                          projectes per a adquirir, reposar, modificar o construir tot tipus
                                          d’instal·lacions, sistemes, infraestructures o material rodant que
                                          necessite FGV. Defineix, en col·laboració amb la resta de
                                          departaments, els estàndards de manteniment i participa en la
                                          intervenció de FGV en projectes externs d’assessorament,
                                          prestació de serveis, col·laboracions d’enginyeria, explotació,
                                          operació, construcció/manteniment d’infraestructures, etc.

                                          Proporciona els sistemes informàtics (infraestructura i aplicacions)
                                          que donen suport eficaç, eficient, àgil i flexible als processos de
                                          negoci, i garanteix la continuïtat del servei, la seua integritat i
                                          seguretat i la confidencialitat de les dades, i contribueix a la millora
                                          i definició de processos.

                                          Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                          conjunt, de l’adequada realització de les activitats relacionades
                                          amb la gestió dels recursos econòmics a la disposició de FGV i del
                                          control pressupostari, per a aconseguir l’ús racional i eficient
                                          d’aquests recursos, d’acord amb la normativa aplicable.

                                          Supervisa, planifica i coordina els departaments encarregats, en
                                          conjunt, de dur a terme les activitats relatives a l’adequada gestió
                                          de les persones de l’empresa d’acord amb la normativa aplicable,
                                          per a la satisfacció d’aquestes i l’assoliment de les finalitats de FGV.

                                                                                    3
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156