Page 189 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2015
P. 189

Informe de Compliment de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana 2015

Administració                        VALÈNCIA  ALACANT   TOTAL
Operacions
Atenció al client                         236        51    287
Tallers                                   430       156    586
Manteniments                              300        89    389
                                          137        10    147
                  T’O T’A L E S....        89        19    108

                                         1192      325    1517

7. Informació sobre la Comissió d’Auditoria i Control.

L’obligació de crear una Comissió d’Auditoria i Control que es preveu en l’article
180 punt 3 de la Llei 33 2003/de 3 de novembre, del Patrimoni de les
Administracions Públiques no és aplicable a les entitats de dret públic de les
comunitats autònomes.

El Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de
Règim Econòmic Financer del Sector Públic Empresarial i Fundacional, en el seu
preàmbul diu que és necessari adoptar aquelles mesures que puguen contribuir,
directament o indirectament, al control de la despesa pública i a configurar un
sector públic eficaç i eficient. La finalitat del decret és assentar les bases per a la
millora de la gestió del sector públic instrumental en matèria de règim
economicopressupostari, de control intern, de contractació, d’endeutament i de
recursos humans.

En el capítol III, Règim de control, en l’article 9, Auditoria Interna, diu que, bé a
iniciativa de l’ens, o bé quan el seu tipus d’activitat, volum d’operacions o
qualsevol altre motiu justificat així ho aconsellen, i les persones titulars de les
conselleries competents en matèria d’economia i hisenda així ho acorden de
forma conjunta, l’ens comptarà amb un auditor, que tindrà per objecte:

  a) La mesura i avaluació de l’eficàcia dels controls interns.
  b) Verificar el bon funcionament dels sistemes i dels procediments d’execució

         del pressupost.

  c)Verificar l’adequat equilibri i correspondència entre gastos i ingressos.

   d)Emetre informes i propostes de millora per a:
           d.1. Assegurar l’exactitud i veracitat de les dades comptables i
           extracomptables, utilitzades per a la presa de decisions.
           d.2. Millorar els mètodes i procediments de control intern que redunden
           en una major eficàcia i eficiència de l’explotació.
           d.3. Assegurar el compliment de les polítiques, plans, procediments i
           normativa que afecten l’ens.

Correspon també a l’auditor intern, realitzar el seguiment de l’aplicació de les
mesures correctores de les incidències detectades en els treballs d’auditoria
externa i del grau de compliment de les instruccions de compliment obligatori
emanades de l’òrgan, departament o entitat competent. L’auditor intern,
informarà l’òrgan de govern, i podrà assistir a les seues reunions amb veu però
sense vot.

                                                         Página 10 de 11
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194