Page 10 - Informe de Gestió, Comptes Anuals i Memòria de Sostenibilitat FGV 2015
P. 10

FGV  Exercici Económic  Exercici Ambiental                               Exercici Social

Informe de Gestió del Director Gerent FGV

Quan el 23 de juliol de 2015, el Consell d’Administració de Ferrocarrils de la Generalitat
Valenciana (FGV) va aprovar el meu nomenament com a director–gerent; se’m va concedir
l’oportunitat i la responsabilitat de gestionar la major empresa pública de la Generalitat, amb
més de 1.400 treballadors en plantilla, i capaç de garantir les necessitats de mobilitat de
prop de 70 milions de viatgers anuals, gràcies al servei que presta des de Metrovalència i el
TRAM d’Alacant.

Junt amb la gestió del dia a dia, ha sigut necessari iniciar un procés de canvi respecte al
model de gestió anterior, i establir uns nous objectius centrats a incrementar les condicions
de seguretat en la circulació; recuperar un clima laboral adequat i una imatge positiva a
nivell intern i extern de l’empresa; i potenciar l’eficiència, la transparència i millorar el servei
que es presta als ciutadans de la Comunitat Valenciana.

Com a primer pas d’aquest procés, el Consell d’Administració de FGV va aprovar el 3 de
setembre de 2015, un nou organigrama que reduïa el nombre de llocs de direcció en quasi
un 20%, amb la fusió d’algunes unitats amb objectius semblants.

La imatge de FGV s’ha vist molt danyada en els últims anys per la gestió posterior a l’accident
del 3 de juliol de 2006, a la qual cosa se suma l’execució d’un ERO entre 2012 i 2013, que va
propiciar l’eixida de 300 treballadors, minvant la capacitat de l’empresa en molts àmbits.

Davant aquesta delicada situació, l’empresa s’ha posat del costat de les persones i dels
treballadors per a ser el més transparent possible, com ha demostrat amb la seua
col·laboració en la Comissió parlamentària celebrada sobre l’accident ocorregut en la Línia 1
de Metrovalència en 2006, i recuperar l’orgull de pertànyer a una gran empresa com és FGV.

La nova direcció de l’empresa és conscient de les dificultats que té desenvolupar una gestió
eficient que complisca amb la finalitat de servir la societat, aconseguint així la viabilitat d’un
bé social tan necessari per a garantir la mobilitat de milers de persones.

Des del punt de vista de la gestió, l’empresa ha aplicat en 2015 una nova distribució de línies
en Metrovalència, aprofitant l’obertura de la connexió amb Riba-roja de Túria; s’ha iniciat el
procés d’implantació de la nova targeta intel·ligent i portamonedes TuiN; i s’ha obert la
possibilitat de la recàrrega de títols des de Metrovalencia.es.

FGV. Informe de Gestió, Comptes Anuals y Memòria de Sostenibilitat 2015  10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15