Informe_Comptes_Memoria_2014 - page 93

/
93
CORRESPONENT A L’EXERCICI ACABAT EL 31DEDESEMBREDE2014
AbuDhabi (Emirats Àrabs Units)
El disseny de la xarxa tramviària d’Abu Dhabi, com a col·laboradors de la
joint venture formada per les enginyeries SENER i TYPSA, del qual s’ha
abordat i finalitzat amb èxit ja la primera fase del contracte adjudicat pel
Departament de Transports Governamental a aquesta joint venture, i del
qual es troba contractada i en curs la realització de la segona fase, amb
estudis demés detall.
Es tracta d’una xarxa tramviària de340quilòmetres, que començaria amb
un tram mínim d’operació de 37 quilòmetres en dos línies, dins d’un
projecte global que abasta les perspectives de transport a la ciutat i el seu
entorn fins a 2030 i que es recullen en un Pla Director de Transport que
integra diversos possiblesmodes.
Bogotà i la regió de Cundinamarca (Colòmbia)
Amitjan2012 es van conéixer les necessitats demobilitat plantejades per
les autoritats deBogotà i la regiódeCundinamarca, que es podien resoldre
amb la implantació d’un Light Rail Transit que, partint dels voltants de
Bogotà i amb dos possibles corredors demetro lleuger, arribara a l’antiga
estació de La Sabana, a lamateixa ciutat de Bogotà.
Constituït un consorci amb Vossloh i Torres Cámara, es va desenvolupar
un Projecte de Prefactibilitat al qual les autoritats colombianes van
donar atorgament favorable a l’agost de 2013, fet que va permetre el
desenvolupament del Projecte de Factibilitat, lliurat aquest any i que, si
resultara guanyador, seria el que s’implantaria en aquesta ciutat. FGV ha
desenvolupat el marc operatiu i ha contribuït a l’anàlisi de les solucions
tècniques i la mantenibilitat del sistema REGIOTRAM, les xarxes
projectades del qual, que disposen d’un branc a l’aeroport, assoliran un
total de 60 km i uns escenaris de demanda estimats de 150milions de
viatgers a l’any.
1...,83,84,85,86,87,88,89,90,91,92 94,95,96,97,98,99,100,101,102,103,...394
Powered by FlippingBook