Página 89 - Informe de Gestión y Cuentas Anuales de FGV-2013-VAL ok

Versión de HTML Básico

89
9. Índex de Satisfacció del Client
Els clients han atorgat una valoració de 7,43 punts sobre deu al servici global
de transport que presta Metrovalencia. Els aspectes del servici que han rebut
millor valoració per part dels clients són l’absència de cues (7,86), la segure-
tat en el trajecte (7,85), la senyalització (7,85), la neteja dels trens (7,79) i la
rapidesa (7,74).
Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall dels cinc
punts (4,58). La resta dels atributs del servici, encara els menys valorats,
com la massificació de viatgers (6,12), freqüència de pas (6,25), la tempera-
tura adequada (6,66) o la informació sobre interrupcions (6,74) superen els
6 punts.
La Línia 5 (Aeroport-Neptú/Torrent Avinguda) és la millor valorada pels
clients, amb 7,67 punts. Li seguixen la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Ser-
rería), amb 7,51; la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 7,48; la Línia 1 (Llíria/
Bétera-Villanueva de Castelló), amb 7,32 punts, i la Línia 4 (Mas del Rosa-
ri-Doctor Lluch), amb 7,07 punts.
Perfil del viatger
Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis de
Metrovalencia que suposa el 64,2 per cent del total de viatgers, per la qual
cosa els hòmens són el 35,8 per cent. Quant a l’edat, la mitjana se situa al
voltant dels 35 anys, i és el segment de la població de 40 o més anys el més
significatiu amb el 34,2 per cent. Els menors de 25 representen el 33,1 per
cent i, la població entre 25 i 39 anys, arriba a un 32,7 per cent.
El 44,8 per cent dels usuaris de Metrovalencia ha realitzat estudis secunda-
ris, un 33,3 per cent té formació universitària i el 21,9 per cent ha efectuat
estudis primaris. El nivell socioeconòmic indica que el 48,1 per cent és mitjà,
el 30,5 per cent és alt-mitjà alt i el 21,4 per cent és baix-mitjà baix.
Quant a l’ocupació, un 45,1 per cent dels clients de Metrovalencia són treba-
lladors per compte d’altri; el 33,1 per cent són estudiants; el 9,8 per cent està
en situació de desocupació laboral; un 5,2 per cent són autònoms; un 3,9 per
cent es declara ama de casa; un 2,8 per cent jubilats i un 0,1 és rendista.
Els motius del viatge dels clients es desglossen en treball, 40,6 per cent; es-
tudis, 29,7 per cent; visites a familiars i amics, 7,6 per cent; oci, 6.6 per cent;
gestions 5,4 per cent; metges, 5,13 per cent; compres, 3 per cent, i turisme,
0,3 per cent.